Bara lite babbel

Idag känns det rätt råkigt, själva dagen speciellt men även annat. Tror att Jennie är (eller  börjar känna sig) sjuk, hon äter inte mycket alls och nu har hon sovit länge, så länge brukar det inte bli. Hon är gnällig och smårosig om kinderna men i övrigt ganska blek. Marcus har varit lite småsjuk i några dagar nu så det vore ju inte helt konstigt om även lillan känner av det. Hemma är det så dammigt och jag hatar damm. Förstår inte hur det kan bli så mycket damm på bara några timmar! Skulle verkligen behöva städhjälp en gång i veckan, utaöver det som jag gör jämt - då skulle det kännas mer fräscht här (läs: fritt från damm) och det vore skönt. Jag är trött och saker-o-ting gör mig deppig idag. Jag ville gå på rean med Marcus och se om vi kunde fynda lite kläder till oss båda, nu när vi har checkar också oså, men vi ville inte ta med Jen ut i hetstrafiken och människoträngseln i galleriorna. Där hade man önskat att man haft en barnvakt i ett par timmar faktiskt, men nu är inte fallet så och vi blev hemma. Lika bra nu då eftersom lillan inte verkar må helt bra.

Nu dricker jag kaffe, har precis lassat in min andra maskin tvätt i maskinen och funderar på i vilken ände av detta virrvarr jag ska börja städa. Har tänkt att göra rent alla Jennies leksaker idag så jag kan ju börja med det kanske.

Jag undrar vad ni alla har för er idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback