Förändrade tankar

Tänk vad plötsligt något kan förändras inom en, i hjärtat som man säger.
Något som betytt mycket och som varit stort för en i ens liv.
En person. En människa man länge har tyckt om och som ofta, ja ibland varje dag, finns där i tankarna som går runt hela tiden. En människa man utbytt känslor med och som man berättat saker för man egentligen brukar låta stanna inuti.

Tänk vad plötsligt ens tankar kan förändras, de byter riktning kan man säga.
De tankar man haft försvinner, byts ut till nuet och allvaret i ens liv, i det som plötsligt sker.
En tanke. Många tankar som länge gått om och om igen, fyllt hjärtat med glädje och tillit till någon.
Det kan gå i kras på en sekund och allt är förstört.

Men inuti finns allt det bästa kvar av det som varit. Det negativa flyter in då och då men i slutändan minns man det som var bra, och man saknar det. Kanske hela livet.
Ibland, oftast för mig, får det också stanna där. För jag vet vad jag vill ha i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Lena

Mycket tänkvärt och jag kan inte annat än instämma :)



ha en fin, fin dag!

2008-12-06 @ 13:48:54
URL: http://lenakald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback