Fullspäckad dag igen

Det gick mycket bra på stan idag, mot förväntan om man säger så. Det började dock inte värst roligt när vi åkte runt jättelänge i parkeringshuset för att få en parkering, tillslut knyckte vi en fort som attan när en tant skulle åka ut. Från lite sådär lagom glada (eller nåt!) till att bli på bra humör inne i varuhusen. Vi fann det vi ville direkt och trots alla dessa julshoppinggalna männsikor så klarade vi oss helskinnade därifrån sedan. Det är sant.
Jennie och en farbror busade en massa och han gick sedan fram till Jennie med sin fru och visade "sin kompis", gulligt!
Hon är så lugn och snäll när man är iväg, ja annars med oftast, hon liksom finner sig i det mesta trots stök och röra och en del stress. Vi försöker förstås göra så att hon inte ska känna av så mycket stress men vi kan tyvärr inte ändra på alla stressande människor överallt =) Det räcker med att jag själv har fått lugna mig en hel del ;) Och jag jobbar ännu på det...

Vi fikade på Lindahls och Nenne åt lunch. Sedan for vi iväg till mormor där Marcus släppte av oss och där var vi ett tag och myste och pratade en massa medan Marcus var iväg på hemligt uppdrag.
Den dumma Annan som vi skulle träffat hade gått och blivit sjuk! Rätt åt henne ;D Nej usch, jag hoppas verkligen att hon kryar på sig nu snarast, det är ju jul och allt! Hur som helst så vågade jag inte riskera att vi skulle bli sjuka. Marcus var iallafall dit själv och bara lämnade bordet hennes och stack därifrån, snabbt som blixten!


Kvällen har bestått av mat, tvätt, julklappsinslagning (de sista) och en del plock hemma. En julskinka har blivit "gjord" med och provsmakad förstås! Mums så god den är!
 



Här är mina krukor i form av mina favorittomtar "tomtar-som-inte-ser" som jag säger =) Den svarta fick jag av Linn förra året med en blomma i, nu agerar den ljusstake. Den röda tomten med blomma fick vi av mamma och Christer igår =)




Nu ska jag sussa för att gå upp tidigt till en dag med väldigt mycket att göra, som vanligt i och för sig hehe..
Vi ska städa och greja hemma, sätta upp och klä granen (myyys!) och förbereda allt inför julafton och packa det som sedan efter julaftonen ska med oss till Britt och Johnny.
Imorgon kommer också Johan plutt förbi och fikar. Han hade varit så himla söt och fixat en julklapp till Jennie som han vill lämna! Hur fint är inte det!? =)

Godnatt gott folk!

Kommentarer
Postat av: Lena

åh din skinka ser smarrig ut! Ska grilljera våran snart. Hade trott jag skulle hinna igår men timmarna gick för fort...



Lycka till med de sista förberedelserna ...snart är det julafton! Kram

2008-12-23 @ 12:20:34
URL: http://lenakald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback