Stackars barn..

Usch, morgonen började hemskt! Jag vaknade strax innan halv nio (!) av att jag hörde Jennie storgråta inifrån sitt rum. Flög upp och sprang in och förstod inte alls hur jag inte kunde ha hört! Babyvakten hade inte fungerat, batteriet var slut och behövde laddas. Men jag brukar vakna ändå. Sov tydligen jättehårt och det kändes jättehemskt att hon hade behövt gråta elefanttårar för att inte  mamma kom och hämtade henne =(
Men jag tröstade henne inne i vår säng, gosade massor och sjöng tillsammans så sedan mådde hon bättre. Efter blöjbyte och en stor portion fruktgröt mådde hon helt bra igen.
Det där har hänt en gång förut, man blir så ledsen. Önskar att hon skulle förstå att vi aldrig lämnar henne, men för en sån liten är det inte så lätt då hon inte ser oss och när ingen kommer så blir de ju rädda i de situationerna såklart.
Men nu är som sagt allt bra igen. Hon har nu sovit en stund till i sin säng och jag har duschat. Ska göra mig klar och ta ett varv till med dammsugaren. Sen ska vi få besök =)


Satt nyss och glodde lite löst på aftonbladets hemsida.
Läste en artikel där de döpt sin lilla son till Adolf Hitler! Herregud vad tänker man då? Jag tycker att det är helt fruktansvärt. Visst, tummen upp för ovanliga eller annorlunda namn men inte sjutton behöver de väl namnge sitt barn till ett namn som är högst nazist-associerat. Vidrigt!

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4021632.ab

Kommentarer
Postat av: Lena

Men så sjukt att ge sitt barn ett sådant negativt laddat namn! Detta borde man inte få!! Stackars barn.



Jadu inte är det kul när barnen blir ledsna...men hon fick ju tröst sedan iaf :)



Ha en fin dag, kram! :)

2008-12-18 @ 14:38:24
URL: http://lenakald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback