Semestern är slut

Nu tänkte jag ge mig in i bloggandet igen.. Har ju varit en del på en annan sida men nu ska jag skriva här då och då.

Idag har det blivit besök hos Cecilia och barnen och så satt vi ute ett tag, det var så skönt. Till slut var Jennie jättetrött så vi gick hemåt, hon somnade i vagnen och har sovit där en stund nu, men hörde något nyss så hon börjar väl vakna... Så då blir det snart lite banangröt för lillskruttan och snart kommer pappa hem från första dagen på jobbet efter semestern.
Fick nummer till en som har hand om/koll på dagmammorna här ute så ska höra av oss till henne så småningom tänkte jag, om det nu inte blir förskola istället.. vi får se.

Förutom planering av kalas så är det ju mitt evighetsprojekt jag sysslar med just nu. Rensat ur nästan alla mina garderober med kläder, hittills är det 3 sådana svarta sopsäckar jag ska skänka till de som behöver det mer än vad mina garderober gör *muttrar över överfyllda garderober med onödiga kläder* och så tre papperspåsar till min mamma och en stor papperspåse till tigern. Har även en hel del kläder jag ska försöka sälja.

Nu kom karln hem och vi ska grilla korv, enkelt och rätt gott ibland.

Måste till stan nåndag snart. Ett flertal saker jag behöver inhandla men har ju inte råd med allt. Det som står på inköpslistan i dagsläget är:

Skor - pumps eller liknande
Ett par snygga tunikor - minst en av dem ska vara svart förstås
Klänning till Jennie
Bikini
Bh
Kortkjol
Leggings

Måste iallafall shoppa skor, leggins och klänningen denna månad om jag kan hitta det till skapligt pris. Det är så mycket nästa månad! Men inte mycket kvar på kontot nu och mat ska inhandlas också. Det är fattigt att vara mamma.., och för min del ändå numera!

Här är sötisarna Ciccis Alicia och min Jennie. Alicia är född i april och min lillsnutta i februari så inte så stor skillnad.

Angelica, Alicia och Jennie


Min lilla älskling
 

 

 
Tröttast. Efter en dag ute på vift.



Kommentarer
Postat av: Pernilla

gud vad söt hon är=) har inte pratat med macke om namnkalaset än.. men jag tror inte att det ska va några problem att komma. vill ju träffa underverket snart =) jag har oxå blogg, om du vill ha mer tidsfördriv ;) pernillape.blogg.se puss o kram pernilla

2008-07-17 @ 15:26:42
URL: http://pernillape.blogg.se/
Postat av: Anonym

alicia är oxå jättesöt =)

2008-07-17 @ 15:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback