Grattis mormor!

 


Idag är det min mormors födelsedag nr 78. Den 13 November 2008.


Ett tag i år trodde vi att den här tiden inte skulle vara densamma som annars, det är inte första gången vi känt så. Allra jobbigast har det förstås varit för mormor själv. Det här året har det varit mycket för henne, och ett hårstrå från att behöva lämna livet som läkarna säger. Men hon mår relativt bra just nu och jag hoppas att hon kan få göra det länge till. En månad efter att Jennie kom till oss gjorde hon en stor hjärtoperation, det var otäckt för oss så man kan ju bara försöka föreställa sig vad hon kände då.
Vi visste att risken fanns att hon inte skulle klara sig och när vi lämnade henne dagen innan fanns där många känslor och tankar. Hon var ledsen, och skräckslagen. Vi med.
Efter många veckor på sjukhuset efteråt och många månader nu av läkning så mår hon ganska bra, som hon säger iallafall - och det är nog det enda vi ska veta då.
Bilden är tagen för ett år sedan på hennes födelsedag. I år ska vi som vi gjort de senaste åren äta på Bacchus. Det blir på lördag. För att fira henne och sedan åker vi och fikar hemma hos henne.
Förra året var jag gravid, och så stor och uppsvälld. I år har vi vår bebis med oss på Bacchus hihi... =)
Marcus frågade igår om jag tror att hon gillar plankstek då?

Här är min mormor med lillan när hon var.. jag tror att hon var två veckor nästan här. Liten plutt!


Kommentarer
Postat av: Marcus

Undrar om planksteken finns i bebisportion, tillagad utan salt osv, och dessutom mosad till puré. "Varsågod, här får du 150 ml plankstek"

2008-11-13 @ 12:13:36
Postat av: PoA

Grattis till DIN dotters mammas mammas mamma.

2008-11-13 @ 17:00:58
URL: http://andreasarvidsson.blogg.se/
Postat av: Marina

Skönt att höra att ni blivit bättre, jobbigt när man är sjuk. Men jag har verkligen märkt nu när ALice har börjat på förskolan vad mycket baciller hon tar med sig hem.

2008-11-13 @ 17:08:57
URL: http://violfudge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback