Påskpyntet framme

Marcus är away from home ikväll. Det glädjer mig att han hittar på lite skoj, det var på tiden så att säga! För nu har jag varit iväg några gånger och aldrig han.
Jag hoppas att han har det riktigt kul ikväll och att han har ätit gott, och druckit lite gott. Han är på julfirande med jobbet och de skulle på något roligt med några komiker. Bl.a. Johan Glans skulle vara med och jag var lite smått avis - det skulle vara så kul att se sådana bra lustigkurrar. Men han hade visst blivit ersatt tyvärr.

Imorgon när kärleken kommer hem igen så ska vi i stort sett bara fixa lite och sedan ge oss iväg till Linköping igen. För nu äntligen ska ju jag och Marcus ha vår kväll =) Jen ska vara hos sin farmor och farfar och mysa medan vi är ute och roar oss, tillsammans för första gången sedan.. ja Turkiet-resan 2007 skulle jag tro!
Jag fick detta i present av honom i augusti och det blir bio, restaurang och öl. Jag längtar till imorgon. Vi ska ha det så mysigt så! =)

Har inte gjort något kul direkt idag, men jag har allt varit duktig och tagit tag i sådana trista saker som egentligen går fort men som man ändå aldrig gör nästan.
Har alltså gjort rent bakom element, under kyl och frys samt under och bakom spisen. Välbehövligt kan jag tillägga.
Satte upp julgardiner och duk i köket men det behövs kortas. Tråkigt tråkigt! När det är gjort, av någon snäll själ, så kommer det bli jättefint.
Förövrigt har jag väl råkat göra så att det är grejer överallt här hemma.. Mina rensningar är inte över på ett dygn precis, till Marcus stora fasa! Och javisst jag tycker med att det är jobbigt under tiden, men så himla bra det blir efteråt!
Har till och med gått igenom påsksaker som legat på köksbordet idag, vilket Milla har lite kul åt. Hon tyckte nu senast att jag skulle ge upp påskpyntandet och lägga mig istället (?)

Förresten måste jag meddela att vi blev så glada ikväll, jag o Milla, av Idols slutresultat för den här gången. Det var dock nervöst ett tag där när vi trodde att Alice skulle kunna åka ut. Det hade varit katastrof! Milt talat om man tänker på just den situationen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback