Knäpp natt och Änglavakt

Knäpp natt. Jennie sov oroligt hela natten. Marcus var uppe med henne ett tag. Nästan gång det var gråt så tog jag henne och hon var jättekall! Usch vad hemskt, stackars liten! Jen vill aldrig ha täcke på sig och när jag hämtade henne var hon så kall så jag  tror att det var därför hon var så ledsen då.
Tog henne snabbt och lade henne intill min kropp med mina täcken på henne, i min säng. Vi somnade så. Nästa gång jag vaknade var av att hon grät och var helt svettig. Knasigt det blev! Vi somnade igen, hon låg bredvid mig resten av natten och det gick jättebra då.
Nu efter morgongröt (!) sitter hon och leker lite på täcket, har vält ut hela leksakskorgen så hon har allt att roa sig med ser det ut som ;)

Änglavakt. På min gamla skola. En 17-årig kille fick ett armeringsjärn 20-30 cm in i kroppen när han föll från andra våningen på en villa i Valdemarsvik. Han hade sin praktik när olyckan inträffade.
Usch, vad otäckt! Han klarade sig, trots två punkterade lungor! Låter sjukt läskigt men vad skönt att det gick bra. Snacka om änglavakt ja...
Har precis läst om  det i NT. Det står hela tiden Valdemarsviksskolan. Vad är det om? Har de bytt namn? Det visste inte jag. När jag gick i gymnasiet där hette det Bäckadalsskolan.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Bäckadalskolan finns inte längre.. de har plockat bort massa program! Fanns tydligen inte elever nog!

2008-10-23 @ 18:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback