Mellangården




Mellangården är en av förskolorna här och jag ville komma och titta in där, inför framtiden.. Det gäller nog att vänja sig vid tanken i tid för oss för det kommer inte bli det lättaste att lämna bort vår skatt till okända människor...

Det känns tungt och jobbigt att vi troligen kommer behöva sätta vår lilla på förskola tidigare än vi planerat. Det har vi varit ledsna för hela tiden sedan jag blev av med mitt jobb.
Planerna var helt annorlunda när det gäller föräldraledigheten, det blir inte alltid som man tänkt sig och det känns orättvist och ledsamt att vi nu måste utgå från det. Men så är det det fungerar i livet.

Med tanke på att vi rör oss ute en hel del och träffar andra människor, både barn och vuxna, så skulle Jennie inte ha någon nytta av att gå på förskola förrän när hon är mellan 2,5- 3 år gammal. Innan det är det mest tillsyn medan föräldrarna arbetar det handlar om och då är det faktiskt skönast att få vara hemma med mamma eller pappa. Men vi måste försöka vänja oss vid att det inte kommer bli vår verklighet.
Jag förlorade mitt jobb vid sämsta tänkbara tiden, för oss. Vi hade bestämt oss för hur vi ville ha det när vår lilla skulle komma, men nu är det som det är.

Det var intressant och bra att vi fick komma på besök och titta in på förskolan, den lockade mig dock inte, så jag ser fram emot att få se de andra två jag ska få komma och besöka också. Personalen verkade dock gulliga!

Söta namn förskolorna har här ute... Sörgården, Mellangården, Hasselgården (borde kanske heta Norrgården? och ha en riktigt mysig Bullerby-känsla? För vem skulle inte vilja vara ett Bullerby-barn om dagarna när mamma och pappa jobbar? =))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback