...gnåg ne unnÄ

Jag är sjuk igen =( Blir faktiskt ledsen nu för jag orkar inte ha det såhär. Är sjuk varannan vecka, orkar då ingenting och har så ont i halsen och i kroppen. Förstår inte varför det är såhär.
En teori vi har är att det beror på medicinen jag äter. Kanske får den mitt immunförsvar svagt? För innan detta som varit nu ett par månader blev jag inte alls ofta sjuk på flera år! Var förvånad över hur frisk jag blivit.
Förra veckan när jag var sjuk tänkte jag att om jag blir sjuk igen snart så ska jag kolla upp det här. Men jag kan tyvärr inte göra det nu. Ska göra det i slutet av månaden. Såhär ska man väl inte behöva ha det =S

De senaste dagarna har det gått något bättre med Jennie om kvällarna och nätterna. Men det är mycket bärande och vaggande. Idag somnade hon tillslut på min mage i soffan, så mysigt.
Lillstrumpan har haft sin mormor och Christer här idag på fika och lite Wii-spelande. Hon fick en hund som viftar på rumpan och kinderna och låter.

Förutom att förstå vad lampa betyder och nästan även ordet tavla, så kan nu lillan dansa - både härma mamma och även påbörja det hela helt själv när hon hör musik. Och idag har hon försökt äta upp min stortå (obs: rena fötter!), det kittlades så mycket att jag skrattade vilt och då gjorde såklart Jen det också ;)

Igår kom Christina hit och Mattias med, så åt vi tacos, umgicks och såg Idol. Mycket trevligt! Jag fick sång i halsen så var tvungen att vråla lite jag med, det var kul.

I torsdags var vi hos Alexandra och Theodor de busiga. Ullis och Emilie var där på dagen med, mysigt. Vi tänkte hela dagen att vi skulle gå ut och  gå lite och till stan men det var inte det lättaste. Sov inte den ena bebisen så sov den andra och samma med matning såklart.
Sent på eftermiddagen sen kom iallafall jag och Sandra iväg till stan. Vi tittade på kläder till de små liven och så åt vi kebab på ISTANBUL. Mums mums! Blev sjukt mätt och helt plötsligt var jag inte alls sugen på att svulla äckliga dillchips och delikatobollar längre, märkligt fenomen. ;)
Sedan gick vi en mysig promenad längs strömmen och hem och drack kaffe igen, gött.






Kommentarer
Postat av: Christina

Men... :-( Tror knappast att det är medicinen (påverkar ju signalsubstanser och borde i princip inte ha ngt med immunförsvaret att göra), däremot borde du kolla upp om det kan vara något annat det beror på. Tex om man har brist på ngt så fungerar ju inte kroppen riktigt som den ska. Stress och sömnbrist är ju annars andra vanliga orsaker till att immunförsvaret inte fungerar riktigt hundra (jag blir jättelätt dålig om det blir för mkt av det ena, andra eller båda)... Hoppas du mår bättre snart iaf!

2008-10-11 @ 23:28:55
Postat av: Alexandra

Jag tror det kan bero på medicinen.. men tycker ju illa om typ alla mediciner, klart de är bra att ha i nödfall ( så som ditt) men jag kan tänka mig ( utan att veta) att de kan påverka på många olika plan.. de kan säkert suga ur én massa viktiga vitaminer oså! Men tycker du ska kolla upp det iallafall vad det än kan vara för inte skoj o va sjuk ju!

Men vet du då ordnar jag o Stojjan lite sällskap till dig o Jen såklart:D!

Massa kramar

2008-10-12 @ 00:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback