Älskade låtsas-bebis

Nog för att jag förstår att barnlöshet måste vara det värsta som finns - Jo, jag gör det för jag har känt mig in i den situationen de år vi ville ha barn men det inte gick vägen och jag har en fantastisk (både positivt och negativt) empatisk förmåga utöver det, som ni vet..

Nog för att jag förstår att barn är det många lever för, längtar efter och inte kan tänka sig ett liv utan - Det har jag alltid förstått och nu vet jag också tack vare Jennie.

Nog för att jag förstår att det finns hur många människor som helst där ute som har problem med att skaffa barn, är med om utredning efter utredning av varför det tar tid osv, och även människor som faktiskt inte alls kan få barn på "naturlig" väg... - Jo, jag vet för jag har erfarenhet av det i min närhet och jag har läst mycket om det, och framförallt levt mig in i de människornas situation.

Men, hur långt kan det gå egentligen? Jag såg en snutt av en dokumentär på tv en dag.
Kvinnor som köper "nyfödda bebisar". Bebisar som inte är levande/på riktigt men de låtsas att dem är det. Dockbebisar helt enkelt, dockor som är gjorda så bra att de ser ut som vanliga levande små människobebisar.
"Mammorna" byter blöja på dem, köper dem dyra babykläder, matar dem, nattar dem osv som om det vore på riktigt!

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Jag tycker synd om dem om de skaffar dem pga barnlöshet, det är tråkigt också att deras längtan gjort dem till något så märkligt. Men jag vet inte om det är därför egentligen? Hörde nämligen en kvinna som skaffade en sådan docka av anledningen att hon inte orkade höra en riktigt bebis skrik och hon skulle inte klara av att hennes riktiga bebis blev smutsig (?).
Finns visst också de som betalar tusentals kronor för dessa dockbebisar pga att de vill ha perfekta barn (!?) och är de inte det skickas de visst tillbaka, smidigt? TUR att de inte skaffar riktiga små barn!

För er som vill skaffa er en låtsasbebis....  http://www.babybuntinsnursery.com/

Måste dock påpeka att jag är lite fascinerad över att det går att göra så verklighetstrogna dockor!

Mer dokumentärer till Thiniz!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback