Bvc och Ö-f idag

Thaimat blev det igår. För mig, Marcus och Mattias, samt lite Heroes till det. Vi köpte maten från ett ställe vi inte brukar köpa ifrån, men det var faktiskt inte så jättegott där tyvärr.
Det blev några avsnitt Våra bästa år igår också för min del och så 1,5 timma träning. Känner att jag börjar komma igång med träning nu faktiskt och det känns toppen med träningsvärk och ansträngd kropp hihi. Då vet jag att det ger något! För idag har jag ont! Har tränat styrka två dagar i rad och jag är inte van i dagsläget ;D

Jennie var som vanligt jättesvår att få att sova igår. Tog flera timmar och vi hade behövt lägga oss tidigare för att orka idag men det är ju inte det lättaste med den lilla tösen som vägrar somna.
Tog upp detta på bvc idag. De trodde att hon helt enkelt blivit så medveten om dygnet.. Att hon på dagarna får leka, busa och vara med och att det händer så mycket om dagarna och med utvecklingen, men att på natten så måste hon avstå från detta när hon ska sova. Och det vill man ju inte! Missa något!? Nä fy bubblan.

Så antar att det är dags att vara riktigt hård med kvällsrutiner nu...

Litens vikt och längd är nu vid 8 månader 7864 g och 70 cm. Hon är alltså inte så stor viktmässigt men hon följer sin kurva utmärkt så det ser så bra ut så. Dessutom, hur ska jag orka bära henne sen!? Tycker hon är tung nu! Eller så är jag alldeles på tok för svag numera hihi.


Klär sig inför bvc    Bus på Öppna förskolan...
   


Nästa vecka blir det Öppna Förskolan 4 dagar.. ujuj.. Jag undrar hur sjuk man kommer vara efter det! Jag som alltid blir sjukis efter att ha varit där.
På tisdagen bestämde jag och Bente att ta med våra små dit. Glömde helt bort att det är Marcus pappalediga dag men vi kanske ordnar så att han ska jobba den dagen istället.

Nu ska jag lägga mig ett tag för Jen sover och jag är så sjukt trött att jag inte orkar hålla ögonen öppna och huvudvärk har jag.

Råkade se att jag och mamma har namnsdag idag så jag ska försöka slänga iväg ett sms på skoj. Idag verkar telefonen fungera litegrann iallafall så jag ska väl passa på att messa ett par stycken jag fått av men inte kunnat svara =)

Kommentarer
Postat av: Marcus

Jag måste ju också börja köra Wii på allvar, du är ju bättre än mig på allt nu, o det vill man ju inte. ;) Hoppas du får sova lite när Jennie sover o att det inte är så mycket gnäll idag. Kram

2008-10-22 @ 12:42:17
Postat av: Alexandra

Grattis på namnsdagen gumman!!

Gud vad du är duktig som tränar!

Saknar er massa.. o med er menar jag dig o Jennie inte Marcus så mkt såklart!

2008-10-22 @ 20:17:02
URL: http://dojjanjagandreas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback