Minisemestern på landet



Fredagen:
Packning tog tid. Väl i stugan var värmen på lite så vi behövde inte elda så länge innan det var varmt o gött. Film på kvällen (Tre systrar & en mamma), nötig morsa! Med lillan som somnat var vår undran; Varför görs inte prasselfria chipspåsar?

  
 


Lördagen: Tystnad, mörker och värmen från vedspisen - oj vad man sover gott! En sväng till Ikano för återköp m.m. och sedan till svärföräldrarna för att fira Johnny. Bjöds på god mat och tårta. Robinson och mys med ljus på kvällen. Ännu en film sedd också, Keeping Mum, härlig film ;D

  
   


Söndagen: Sov hela förmiddagen - sjukt välbehövligt! Haft besök inkl supergoda chokladmuffins en stund på eftermiddagen. Britt och Johnny kom ut och busade lite. Lek på tomten och promenad. Lånat sulky av grannarna. Vår vagn = "Stadsanpassad". Snön nästan väck men en snölykta fick vi ihop till! God middag, spel och bus väntar i kvällen.

   
   
 


Måndagen: Spindlarna brukar alltid dyka upp så fort M åkt iväg. Likaså den här gången. En kvart efter att han åkt till jobbet blev det spindelfajt med klappande hjärta, fy fan så vidriga de är! Underbar morgonsol. Gick en halvmils promenad och på kvällen blev det förstås en massa mys och bus. Även yatzy och tacos.

   


Tisdagen: Det har blivit bestämt att det blir hemfärd idag, skittrist tycker jag men det är väl lika bra för jag och Jen åker ju bort snart igen så jag behöver fixa lite hemma. Varit ute lite på tomten (har där funnit första vårtecknet!) och Jennie har lekt på altanen medan jag städat i hallen liten. Ujujuj vad packning osånt tar tid! Vi kom hem sent, vid 22-tiden och efter att ha stressfixat med allt som behövde göras innan nattinatti så var klockan 00.30. Det kändes väl sådär. Spec. med en snarkande karl i sängen sen. Men nu såhär i efterhand är jag rätt förtjust i honom trots allt.

   
  

Kommentarer
Postat av: Marcus

Du går in för dina inlägg du, det är bra det! Bra bild på mig där förresten. Är det inte makaroner vi äter där? :P

2009-04-01 @ 22:34:40
URL: http://marcuspet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback