Oxelösund

       


Igår var vi en sväng till Erik och Tessan i Oxelösund. I mycket fint väder tog vi en promenix till centrum och så förbi lekparken utanför deras hus. Jennie är tyvärr inte så förtjust i att leka på det sättet så hon tyckte inte det var nåt roligt. Fika och mat blev vi bjudna på, gott gott.


Det har varit en lugn och skön dag idag, skönt blev det först efter att panodilen tog bort en del av min smärta i magen dock men då var det fantastiskt skönt! Vi tog en dusch tillsammans alla tre, och jag hade rätt om att Jennie ville duscha såklart. Hon började genast försöka klä av sig när jag sa att vi borde ta en dusch.
Har rensat Nennes garderob och fixat med en del kartonger till vinden. Det händer grejer här hemma, sakta men säkert blir det färre prylar som ska trängas här och det känns ju så skönt så!
Jennie (och vi med förstås!) blev jätteglad när farmor kom och hälsade på ett tag förut. Hon kan inte säga farmor än men det verkar som att det kan fungera att säga "fafa" även till henne...? Min egen farmor kallades Marmor av mig som liten.

Faffa = Farfar (och antagligen lite farmor ibland med)
OFFa = Morfar
Vovvo = Mormor

Nu är det nattinatti, verkligen.
Nu har nog förresten Milla kommit hem från Prag så jag får höra imorgon om hur de haft det - äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback