Förskolestart...

För rätt många månader sedan gick ju snacket bland alla oss mammor om det här med förskoleplats. Alla frågade alla hur den andre skulle göra, vart de ville sätta sitt barn på "dagis" och hur det skulle kännas var ju också ett hett samtalsämne. Okej, så nu är vi.. här. Jennie har fått förskoleplats. På Mellangården.

Vår lilla bebis som blivit barn jättesnabbt ska visst börja förskola nu, det känns faktiskt okej samtidigt som jag är jättesorgsen. Och faktum är att det är inte p.g.a. att jag varit hemma med henne så länge och nu ska vi ändra på det där.. Utan det är för att jag föreställt mig en helt annan förskola (finns inga platser på nån av de andra, de vi valt är fullsatta :(!) Verkligen. Men det där är ju bara styr i mitt huvud antagligen och Jen lär väl trivas jättebra med en massa barn, lek, stoj och bra personal - oavsett var. Vet inget om personalen än men de jag pratade med idag i telefonen var jättetrevliga. Bra början, och ja det ska bli bra helt enkelt. Det kommer nog bli superkul för lillan. Hade önskat få känna det fullständigt jag med nu innan, som jag känt när vi väntat på platsen.

På måndag, om en vecka alltså, börjar lillhjärtat (och även jag för ett par veckor) i förskolan Mellangården och det är bara att vänja sig! Inskolningen kommer vara extremnyttig för både henne och mig tror jag. Kommer troligen känna helt annorlunda sedan än vad ja gör nu... Men just idag är jag ledsen och besviken faktiskt, på kommunens slarv som bidrog, antagligen helt och hållet, till att vi inte fick plats där vi verkligen önskat.

 


Kommentarer
Postat av: Christina

Så tråkigt, men jag hoppas det kommer bli bra ändå!

2009-08-31 @ 21:27:30
Postat av: Marina

tråkigt att ni inte fick platser där ni velat först, tråkigt när ni hade strul med kommunen. Men jag känner två som har barn på Mellangården och de är jätte nöjd. Men sånt kan vara så olika tyvärr, men jag hoppas det blir bra. Tjejen har blivit så stor. jag hoppas resan var bra. Kram

2009-09-01 @ 09:42:45
URL: http://violfudge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback