Förskolefrågan

Så var det den 14 augusti 2009 redan då. Det betyder säkert mycket och jag kan väl komma på ungefär 50 saker att räkna upp med det och med själva tiden då som gått men just idag tänker jag mycket på det här med förskoleplatsen vi sökte i maj. Det innebär alltså att de snart har fått sina 4 månader på sig och vi har inte hört ett dugg från kommunen än. Marcus tog tag i detta idag och ringde för att fråga. Vi börjar ju få lite panik nu för jag blir annars förhindrad att söka precis alla jobb jag egentligen borde söka. Om inte Jennie får en plats alltså. Visst att hon blivit stor nu men inte riktigtstor att jag vill lämna henne ensam hemma med egen nyckel och matlåda i kylen va? ;) Nej det får nog vänta ytterligare 9-10 år iallafall skulle jag tro.

Efter telefonsamtalet med kommunen vet vi nu att något som enligt dem inte ska kunna hända har hänt... Jennies ansökan kom ju fram till dem, de kunde se den. Men den har hamnat utanför kön på nåt konstigt sätt så hon har inte varit i kön för att kunna få en plats hittills. Inte konstigt då att vi inte hört något. Jag som trodde på en augustiplats på den förskolan vi verkligen vill att hon ska hamna på. Men inte. Vi får nu se hur det blir. Hon ligger iallafall, numera, högt upp i kön men jag kommer bli rejält besviken om hon inte får gå på den förskolan som jag så mycket önskar att det blir.

Annars här hemma idag då. Jennie har haft det jobbigt inatt, ja vi med då förstås. Hon hade ont men vi förstod inte var. Återigen. Verkar inte vara tänderna så jag har börjat fundera på halsont? Hon var helt hysterisk stackaren men sen när hon tillslut kunde sova så sov hon till kl 10;15. Måste vara ett stort rekord! Så vi fick ju med sova, extremt skönt.
Hon har kunnat äta lite frukost idag och nu har hon gått runt i mina skor. Hon varvar mina pumps och mina "tofflor". Hon har bra smak redan nu alltså så jag kan nog snart köpa en massa snygga stövletter och sådant till henne att sedan låna själv :D

Kommentarer
Postat av: Marina

När man skickar in måste man tänka på att de 4 månaderna inte kan innefatta sommaren, mamma jobbar inom barnomsorgen och folk tror att så fort de där 4 månaderna gått ska det vara klart. Men föräldrarna måste med tänka att de knappt jobbar under sommaren. Så därför ska de där fyra månaderna var allra minimum, och fler i fall det är sommar eller juluppehåll. jobbigt är det att det ska vara så, men så är det tyvärr. jag hoppas det löser sig. Kram

2009-08-14 @ 19:41:10
URL: http://violfudge.blogg.se/
Postat av: Karin

Ni har inte funderat på om det kan vara Jens öron?? Albin betedde sig nämligen precis likadant när han hade örononflammation. kramkram

2009-08-14 @ 22:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback