Vaken i natten med minnen

Paus i strykandet. Håller mig sysselsatt medan jag tänker och tänker och tänker.. Så är det nämligen. Natten som var låg jag ju och inte kunde sova, bara låg och tänkte på farmor. Jag sa ikväll att jag gör inte om samma sak inatt. Jag tänker vara vaken tills jag bara inte orkar mer - så att jag somnar direkt när jag lägger mig.
Så nu passar jag på att stryka lite Jennie-sängkläder. Jag hatar att stryka. Det finns faktiskt de som tycker att det är rätt rogivande och en bra sysselsättning därför. Men det kan jag knappast förstå.

Det verkar som att en massa saker kopplas till min farmor nu bara för att allt är såhär. Till exempel brukar jag tänka på henne när jag stryker och smålé lite för mig själv. Det var hon som höll mig sällskap i telefonen de timmar jag stod och strök (strykte?) babykläder när jag var höggravid och egentligen bara låg i sängen resten av tiden för att jag inte kunde röra mig... Hon skrattade åt mig och min tokiga idé minns jag och så pratade vi nästan bara om min graviditet och hennes tre graviditeter, om våra förlossningar (då min kommande) och skillnaden förr och nu på sjukhusen och på bb. Pratade en massa om barn och namn och sådant mysigt. Hon var så glad att vi skulle få en bebis.

Nu ska jag nog stryka lite till. Sedan ska jag lägga ut lite bilder här från helgens födelsedagsparty i Linköping om jag inte somnar vid strykbrädan plötsligt eller så...


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller tummarna för att det går så bra det kan med din farmor. Det är jobbigt att förlora någon och lika jobbigt att vara rädd för att göra det. Men oavsett vart folk finns, så finns de iaf nära oss ändå, om vi har eller har haft en nära relation, det vet jag. Även om det förstås är på ett annat sätt. Du verkar kämpa hårt och det kan vara bra, men det är också okej att bryta ihop och var ledsen ibland, även om man har små barn. De märker ju ändå att man är ledsen.

Lycka till med allt!

2009-01-14 @ 09:32:57
URL: http://tidningenps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback