Namndiskussionen

Tänka sig, jag har tagit tag i mina garderober och mitt sängbord. Jag menar att jag har tagit tag i rensningen av detta alltså och det går verkligen bra, ganska fort framåt med tanke på hur mycket som befunnit sig där i. Hela dagen igår ägnade jag åt tre garderober av fem och de blev så bra så.

Har börjat lite sakta idag med sängbordets låda och skåp. Det fanns saker där i som jag använde när jag var gravid, det var lite roligt att se. En bok; Att föda barn, Weleda-olja mot bristningar som jag smörjde mig med om kvällarna (silkesdroppar på morgonen is the shit så ni gravida eller blivande gravida vet), blocket där våra kvällsdiskussioner fanns i.. d.v.s. Namnprat! Ska faktiskt spara ett papper med namnförslag (inkl överstrukna namn, frågetecken, favoriter osv) och visa Jennie senare i livet.

De fyra favoritnamnen vi behöll tills hon kom i stort sett var Jonna, Molly, Isabelle och Ebba. Jonna har alltid varit ett favoritnamn, och Molly pratade vi till och med till i magen.. Men tänk, det blir aldrig som man tänkt sig!

Kommentarer
Postat av: Marina

Så komiskt sånt där, våran Alice var en Alice redan från när vi blev gravida, och jag kände att det var en tjej när vi var på ultraljud i v.17.. nästa gång är det säkert inte så...

2009-07-19 @ 23:07:33
URL: http://violfudge.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej det är väl klart det kom ju ut en liten Jennie ju:D!!!

Måste busa snart!!

2009-07-19 @ 23:07:44
URL: http://dojjanjagandreas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback