Sjuklings och tröttisar

Helt slut. Marcus har varit dålig med feber och halsont och jag bad honom fortsätta sova imorse när han tänkt gå upp för att jag fick sitta och söva Jennie i famnen inatt då det inte gick på annat sätt. Men jag klarade morgonen bra och gick och lade mig senare sen när farmor Britt tog med Jen ut på en långpromenad bland hästar och troll. Lyckost mig som slapp gå ut i snöregnsblasket idag för att vi skulle få luft, och stort tack till Britt.

God mat idag också och trevligt att vara hemifrån lite. Gårdagens melodifestival, den där "andra chansen".. Ja, vad säger man? Man förstår ju vem den klara vinnaren är. Men förutom det så kan jag bara säga att jag ogillar att kassa låtar sätter sig på stämbanden. Åh snälla, snälla, snälla... låt mig vara!
Brittan och jag drack lite rött till iallafall och vräkte i oss p-corn så det blev en riktigt bra kväll ändå, förutom att Jennie fick för sig att hon verkligen skulle upp när vi verkligen skulle sova. Men innan det vann jag och Marcus Lag-TP över de där urgulliga 50-åringarna, så lite halvnöjt blev det där också ska jag tala om.

Marcus mår bättre ikväll men Jennie har nog inte mått så bra. Förutom att hon "gnällt" mest i två dygn nu så har kvällen varit riktigt jobbig, främst då för henne och vi lider förstås med det. Man blir stressad och ledsen när ens barn inte mår bra och man inte kan göra något åt det. Ingen feber var det iallafall men något är det. Nu sover hon och jag ska göra detsamma.

Har bilder från mitt fotoknäppande på minidatorn så jag lägger in dem när jag har den igång. En annan bild sålänge då.. Tjo!


Liten Nenne och stor Thiniz =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback