Igår...

Igår efter besöket på kyrkogården hos farmor och farfar gick vi därifrån (Krematoriet) till Ljura hem till mormor. Så vi var där innan 09 på morgonen och hon var rätt trött efter att inte fått sova för att de körde grävmaskin precis utanför fönstret. Men piggnade strax till (det gör ju inte en annan ;)) och fixade kaffe, bröd och bullar. Sedan busade hon med Jennie en massa och tog fram de gamla halsbanden som även jag lekte med som liten. Vilken lycka för Jennie!  Jag ordnade med lite i mormors nya lägenhet, spikade upp en del och städade kyl och kryddskåp och det blidde så fint så =) Lunch efter det, alltid gott hos mormor! Sen gick jag och Jen till stan en liten stund bara tills Marcus kom och hämtade oss. Jennie ville bjuda en massa folk på sitt bröd. Jag vet inte, men alla kanske inte vill ha det hon haft i munnen? Men kul tyckte både hon och andra att det var så.. Tappade även hennes älskade SNUTTE på Clas Ohlsson och jag tackade de högre makterna när en äldre kvinna kom och frågade om det var våran. Herregud vad läskigt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback