Norsholms Ungdomscirkus*

"Ungdomscirkus fyller 30 år" läste jag på NT:s hemsida. Det pirrade till lite i magen när mängder av minnen flög förbi på två sekunder. När grundaren, tränaren och den respektingivande gamla damen, Anita Plambeck gick bort i höstas började jag efter en bra lång tid att tänka på de tiderna igen. Hade jag levt en tid där jag nästan glömt bort alla träningspass, all frustration och irritation, alla skratt, all publik, alla applåder och uppträdanden? Ja, det hade jag nog nästan gjort. Märkligt då jag tillbringade mer ledig tid där än någon annanstans, under flera år. Märkligt då jag där fick uppleva flera år av stora upplevelser, äventyr och träning till tusen. Men också märkligt då jag där kämpade hårt med allt från träning med gnabb, skäll och disciplintjat till stora problem med min kropp som bara blev tunnare och tunnare.

Trots för dåliga minnen så har jag ju förstås ändå riktigt fantastiska minnen därifrån också och några människor därifrån bär jag med mig i mitt hjärta. Minnena idag är faktiskt mest fantastiska och det allra bästa minnen är nog när jag och Milla delade tält i Skara när vi var på cirkusturné i Skara sommarland. Vi hade helt otroligt kul och lite galet tillsammans.





*Namnet på cirkusen är Norrköpings Ungdomscirkus idag.

Kommentarer
Postat av: Hella

Den gamla kärringen var så elak mot mig!! :'(

Vet inte hur många gånger jag gick därifrån tjutandes...

2009-05-13 @ 18:28:14
URL: http://kezia.bloggagratis.se
Postat av: Thina

Ah jag vet, jag hatade henne i ett par år men sen tyckte jag att hon plötsligt ändrade sig. Jag o Milla hade en teori om nån snällhetskurs ;p

2009-05-13 @ 18:46:01
URL: http://superthiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback