En bortglömd bit...

Hos tandläkaren imorse gick det faktiskt väldigt bra! Helt annat än  vad jag trott, skönt skönt skönt. Billigaste tandläkarbesöket ever dessutom, 40 kr. Marcus åkte bort till Folktandvården och såg till Jen där medan jag var inne och när jag kom ut åkte han till jobbet så han kom inte så mycket sent dit. Jen busade i lekhörnan där borta och efter min visdomstands-kontroll gick vi ut i det fina regnet igen.

Det var fint regn ute, sådant där regn som man knappt blir blöt av - bara känner yttepyttelite och ser det. Det gick vi i, i en halvtimma. Luften var jätteskön! På vägen till tandläkaren såg jag barn på väg till skolan. En pojke stod helt stilla, ovanför ett dike, och tittade nyfiket upp mot ett träd, länge länge...
Tänkte då att sådant där skippar man när man blivit vuxen. Man ser inte sådana saker längre nästan. Lite sorgligt tycker jag. Naturen är vacker, och lärorik. Jag tittade upp mot trädet jag också och där fanns ett fågelbo i trä som någon varit snäll och spikat upp. På taket på det lilla huset satt en färggrann fågel som lät roligt, annorlunda, spännande. Härligt att barnen tar sig tid att stanna upp från allt i vardagen en stund vid tilfällen som detta. De hamnar i en fantasivärld, en sagovärld - de lyckliga barnens värld. Fantastiskt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback