Borttappad gnagare återfunnen!

Det blev en lite annorlunda sen eftermiddag igår kan man säga.

Efter att ha storstädat, tvättat och lagat till köttbullar till julafton så ringde grannarna på dörren. Det hör inte till vanligheten så jag undrade lite vad de kunde ha på hjärtat. De frågade om det var vår vagn som stod utanför, så tanken slog mig snabbt att de kanske behövde ha plats för något. Men de berättade att det var en råtta i trappuppgången som varit på vagnen o nosat! :) En råtta! Seriöst, hur ofta är man med om det i sitt liv att ens granne ringer på och berättar att det springer runt en råtta på ens våning?! :D Mycket spännande haha, och när jag gick ut för att hämta in vagnen ångrade jag mig och sa att jag bara måste hämta kameran, typiskt mig liksom ;P

Så in efter kameran fort och ut for jag och försökte fota en snabb rätt gullig (förutom den äckliga svansen då) råtta i lagom råttstorlek som åt råttaktigt på ett kex han (hon?) fått.

                                          
                                          
                                          

Vi förstod att detta var en tamråtta. Det visade sig senare att grannen längst ner var ägare till denna och en till och de hade rymt från hemmet för en vecka sedan. Nu är denna lilla krabat åter i sitt hem. Hoppas att den hade ett spännande äventyr! Och en himla tur att den inte träffade på alla kissar som bor häromkring på gården :)


Kommentarer
Postat av: Tigersson

"råtta i lagom råttstorlek som åt råttaktigt på ett kex han (hon?) fått" Ha ha ha! Åh, vad jag älskar dej gumman!! =))

2009-10-29 @ 11:01:08
Postat av: mamma

söt. men tänk om man hittade en råtta i sängen..hu...

2009-11-05 @ 11:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback