Timmar på arbetsförmedlingen!

Idag fick Jennie åka med pappa sin till Linköping, tidigt imorse, för att vara med farmor hela dagen. Så att jag skulle kunna åka till arbetsförmedlingen, städa och söka ännu fler jobb. Fast nu börjar idéerna tryta! Förslag? Har sökt 48 jobb på en vecka och alltså tappat fantasi helt just nu. Men det löser sig!
Men arbetsförmedlingen var jag på och det tog flera timmar (så det blir knappt något mer gjort här hemma idag). Jag var där för att skriva in mig. Lite av ett arbete bara det där måste jag säga. Alla dessa papper som nu ska fyllas i, saker att läsa om och fundera över till nästa vecka och det på allt vanligt jobbsökande. Känns som att "det där" kommer ta den mesta tiden tiden nu i några dagar, tiden jag annars lägger på att leta och söka jobb. Men så är det.

Jag söker ju väldigt många jobb och tappar inte tron på att det ska nappa snart. Men jag vet (men kan inte förstå) att det finns de som inte söker knappt något.. som helt enkelt inte vill eller är för lata. Så det kändes ju lite mesigt när jag fick höra om jobbredovisningar och sådant. Jag ska redovisa ETT jobb hon, arbetsförmedlaren, gav mig att söka till nästa vecka :D Lite småkomiskt faktiskt för min del.
Tänk om man bara fixade sig ett arbete snart så man slapp åka till arbetsförmedlingen, gud så trist det där. Men hoppas att det ger något iallafall.

En till lite komisk sak... Jag satt i någon timma för att skriva på deras dator. På deras äckliga, snuskiga, säkert ett stort virusbärande tangentbord. Och kom på att min underbara handsprit inte var i väskan! Fy vad jag önskade att jag skulle kunna tvätta händerna snart eller komma hem fort och ta bort alla äckliga påbörjade influensor från min hud (OK, jag överdriver en del för er som inte förstår det ;)).
Men iallafall, så fort jag kom in på min arbetsförmedlares kontor såg jag något som glänste som guld i mina ögon! En stor flaska handsprit! Wow.. Och åh vad synd att det var hennes egna liksom.
Men jag är inte den som är den så jag tiggde av henne om man säger så... :)

Kommentarer
Postat av: mamma

bra gjort allting men det bästa o skönaste var nog att tigga handsprit, från allt det äckliga...

2009-10-16 @ 17:59:07
Postat av: kent

Magic Free Bag denna och nästa vecka bara att köra igång

2009-10-16 @ 18:40:11
URL: http://teamgravity.blogg.se/
Postat av: Thina

Mamma: Ja haha vafan svininfluensning bara för att man måste skriva in sig där, nä det skulle vara hemskt! :D



Kent: Jag hatar att prata inför en grupp sådär! Det skulle aldrig gå! ;D Men värdinna kan jag vara igen! :)

2009-10-16 @ 18:56:44
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: Christina

Glömt att säga att jag har hört mig för lite och kollat men inte hört om något jag heller, men jag fortsätter att hålla ögon och öron öppna och lovar att jag hör av mig så fort jag får nys om något... kram

2009-10-17 @ 12:36:39
Postat av: Thina

Jättebra! tack.

2009-10-17 @ 12:52:13
URL: http://superthiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback