Jämnårskalas med släktträff :)

Idag har vi varit och gottat, en hel del, på Margits (Marcus farmor) 75-årskalas. Kalaset hölls hemma i Ryd hos svärföräldrarna mina så det var rätt smidigt också och för Jennie så välbekant att hon hade det superkul hela tiden! Speciellt skoj var det med Linda och Lagges vackra lilla dotter Emma tyckte hon. Hon gillar ju lite äldre barn vår tös. De busade lite i Jennies prinsesstält och gungade gunghäst.
 
Mycket roligt att träffa de barnen (de vuxna med förstås alltså ;)). Jag såg Emma sist när hon var en liten bebis och Emil, hennes lillebror, har jag inte träffat förut. Så gullig så :) Lite synd att inte Veronica med familj var med idag. Det är en kusin till till Marcus (det finns några stycken om man säger - mot min lilla pluttsläkt), Lindas syster också. Har bara, tyvärr, sett deras lilla flicka på bild så det hade varit skoj! Hoppas det blir fler gånger "släkten" ses. Det händer verkligen hemskt sällan. Verkar lite som att alla är likadana... ingen som har lust eller ork att ta tag i det kanske.. Vad vet jag :). Jag är så familjekär så jag tycker det är jätteroligt att Marcus har stor släkt, men det kanske kvittar om man aldrig ses ändå?... ;)

Det föddes tre små bebisar under ca 2 månader 2007-08. Emil i december och så Jennie och Vanessa i februari, faktiskt väldigt nära varandra. Dessa barn är alltså Jennies sysslingar :) Kul att de är ungefär lika gamla!

Hur som helst, det var trevligt under dagen och vi åt god mat, busade och bubblade. Och framförallt - Margit var "mer än nöjd" över sin sjuttiofemåriga födelsedag. <3

Här följer några bilder från släktträffen. Bilden med Margit och fyra stycken som står bakom är alltså hon med hennes fyra barn. Från vänster Marcus pappa/min svärfar/Jennies farfar Johnny, Tomas, Ylva och Billy.

    
    
    
    
    
  

Och såhääär trött var vår älskling när vi kom hem :D (Hon somnar aldrig i soffan..)


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Jäklar va folk.



sv: Jo det går ju fort, brukar säga att tycker man det gick fort innan barn så går det typ 10ggr fortare med barn.

Klart vi inte ska kasta den, den ska sparas, kan ju va kul för han och ha sen i vuxen ålder liksom, titta tillbaka på liksom.

Bara den inte går sönder eller försvinner på vägen så.

Tycker också att det är rätt kul att fått kontakt med dej måste jag säga.

Kram

2009-10-04 @ 10:12:53
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback