Trygg nu?

Nu är dagisbarnet lämnat, återigen gråtande. Men jag tror nog hon har det bra, som de säger - efter att jag gått. Hon fungerar ju så i många situationer. Så mammig när jag finns med.
Pratade lite med fröken A samtidigt som hon hade fullt upp med påklädning för utevistelse förstås och jag höll i en gråtande Jennie. Inte helt lätt, med andra ord, att ta ett viktigt samtal på morgonen. Men det var ett måste att ta det nu direkt eftersom jag annars inte skulle kunna låta henne sova på dagis idag efter det som hände i tisdags. Hon lyssnade och verkade förstå grejen, och hon sa även att de aldrig varit med om det förut. Men strax innan Jen började där började en annan liten, en pojke som är "rätt på" om man säger så. Och det är troligtvis han då som varit på henne. Ingen stor grej vem det var alltså, för det är absolut inte den pojkens fel utan med uppsikt bör det aldrig hända. En babymonitor under vilan är inte uppsikt, och hädanefter lär Jennie vara trygg. Tror inte de skulle våga riskera att det händer igen direkt. De var nog rätt chockade att det hänt då i tisdags, eftersom de aldrig varit med om det tidigare.

Jag känner mig mer trygg nu och inte så besviken eller arg på situationen längre. Får lite ångest när jag tänker på hur rädd och ensam hon lär känt sig just när det inträffade, men är glad ändå att det var ETT märke och lite rivsår än 20 bitmärken, som det ju lika gärna skulle kunnat bli.

Haft en jobbig natt med Jennie som vaknade kring tre-fyra och inte skulle sova mer, enligt henne. Haft henne i sängen sedan dess tills imorse och hon låg tvärsöver kuddarna i stort sett och sparkade på oss i sömnen (när hon vääääl somnat). Ska vila lite nu innan jag sätter igång min dag.

Här kommer busbilder från igår. Anna ville ta kort när jag "dammade" gosdjuren, som hon fint kallade det. Jag måste ju ha nåt special att damma när inte julgranskulorna är framtagna än ;)

                                           
                              


Kommentarer
Postat av: MAMMA

vem ÄR gosdjur här?

2009-10-09 @ 11:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback