Måndag igen!

Ny dag - nya utmaningar. Eller nåt i den stilen iallafall. Vet inte riktigt vad vi ska pyssla med idag jag och lilla fröken. Jag ogillar måndagar. Dagen efter helg. Dagen man fortfarande önskar vore helg. Dagen då det är en veckas vardagar kvar innan nästa helg tar sin början. Men det är bara för oss att, som alltid, rädda veckans första dag genom att hitta på bus och göra lite nytta.

Marcus var duktig och städade rent i sovrummet igår och jag tvättade och gjorde superrent i Nennes rum. Och jag kunde inte låta bli att göra om lite. Jag blev nöjd och nu är det mer likt som det kommer se ut sedan utan spjälsängen. Jag har lite planer för det ämnet, men det tar jag då! :) Nenne tyckte det var jätteroligt att vara med och hjälpa till (läs: förstöra) och roade sig glatt även sedan när rummet var färdigt!
Det är så roligt att iaktta henne när hon är i full gång och leker själv, hon pratar ju så mycket nu! Tar efter varenda ord man säger i stort sett och kommer ihåg det mesta. Hon pratar ofta i tvåordsmeningar nu vilket ju gör att hon kan förklara sig mycket bättre bara utav det. Så härligt så att få följa denna fantastiska utveckling som ens eget barn medför.

Åter till måndagen då. Jag ska fortsätta pyssla här hemma som nu mer är ett måste än en frivillig sysselsättning, verkligen-leta-jobb och så ska vi ut och leka i parken skulle jag tro - annars en långpromenad.

Vad gör ni denna första dag på veckan?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback