Förlossningskliniken

En likadan natt inatt igen då. Var helt knäckt imorse och grät av utmattning. Man blir ju verkligen helt knäpp av att inte få sova! Jag förstår inte varför natten var så nu och jag förstår inte heller hennes mående idag. Hon har ingen feber men allt verkar vara pest och pina för henne och hon har ingen vilja att dölja det på något sätt heller som kanske förstås. Nu har det varit mer lugnt i ca 1 h iallafall och mina öron börjat smått återhämta sig ;)

Har sett på Förlossningskliniken och på barnprogram (pågående) som nu är Fåret Shaun. Jennie har varit generös, som oftast, och bjudit mig på hennes päron medan jag suttit och försökt trängt undan tårarna som kom av tragedin som hände idag på F-kliniken.

Jättehemskt var det! En mamma som skulle föda ut sina två tvillingpojkar i v 26! Familjen hade tre döttrar sen innan och tyckte det skulle bli så roligt med två grabbar också nu. Det blev jätteakut och det gjordes återupplivningsförsök på båda. Den ena var för liten för att fortsätta försöka räddas, det skulle vara för grymt och det finns väl en del regler om det där. Den andra pojken kämpades det med ett tag men när läget förändrades till det ännu sämre så gjorde de inget åt det - i enlighet med föräldrarnas önskan för den lilles skull. De lät honom somna in. Så de förlorade båda barnen. Fruktansvärt sorgligt!



Kommentarer
Postat av: Marina

Jo det kör vi med, smidigt. Peter vill ändå jämt ha chips till, men jag ska hålla mig och inte ta av dem, jag ska kör bara grönt.



Visst är förlosnningskliniken helt makalös, det får ens moderskänslor att verka till max, kan aldrig se det utan att gråta. Jag hoppas du får sova lite i natt. Kram

2009-09-16 @ 18:40:59
URL: http://violfudge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback