En sådär-dag...

Åh, det gick åt helvete sista stunden på dagis idag måste jag säga. Fast jag vet, hon har bara varit där i fyra dagar och hon är verkligen inte van med att inte få sova när hon blir trött vid ca kl 11-12. Ja, så det gick inget vidare och vi gick strax efter vi lagt upp mat på våra tallrikar. Inte helt lyckat idag alltså, och inte heller igår med pappa Marcus efter en natt med väldigt konstig/orolig sömn. Men vi fortsätter kämpa på! Förövrigt idag har det gått väldigt bra och hon har lekt på bra, jag har gungat henne och en annan liten flicka på hennes avdelning och så har de två cyklat på en cykel för två. Supergulligt!

Jag lagar mat nu, köttbullar (egna förstås), potatis, brunsås och lingon. Hade inte räknat med att ställa mig och laga mat efter lunch på dagis, men så kan det visst bli. Jennie slocknade direkt när vi kom hem efter en jobbig promenad med, för mig, en skrikande och sprattlande unge i famnen samtidigt som jag drog vagnen... Det tog verkligen på mina krafter då jag inte är frisk ännu heller.

Nu blir det VILA som gäller, bara jag fått i mig lite mat i magen. Sen ska jag påbörja projektet "familjekollage till Jennies dagis" så jag ska välja ut bilder och antingen skriva ut eller framkalla för att sedan få PYSSLA, yippie! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback