Lite från minisemestern...

I torsdags tidigt på förmiddagen åkte vi upp till Iggesund strax utanför Hudiksvall där våra vänner Caroline och Erik med barn och pälsbarn numera bor. Vi hade aldrig varit upp och sett hur de bor i huset och vi hade aldrig träffat deras hund Nero förut. Vi ses inte knappt alls över huvud taget, sedan de flyttade upp, på grund av avståndet. Men nu bestämde vi oss för att ta vår semestertripp upp till dem, äntligen kan man säga! Och det gjorde vi verkligen rätt i. Vi har haft en jättebra helg hos dem och vi har babblat, kramats, busat med barnen, ätit gott, tagit en massa knasfoton med mycket mera... Det har varit guld att fått lära känna Carros barn lite nämre än att bara höra om dem och träffat dem ett par gånger. Ilia är ju ändå 4,5 år nu (shit vad fort det går!) och Millian är 1 år. Ilia var bra liten senast jag träffade henne. Det var underbart att få vara med dem och få vara med en av de finaste vännerna jag haft - som jag saknar jämt.

Jennie trivdes superbra och började leka nästan direkt när vi kom dit, hon tyckte att det var jättekul med barnen och när hon såg kissen (Urban) och spännande med Nero även om den sistnämnda var lite för lekfull först så hon blev lite skrajsen. Själv lärde jag mig fot-tjofset med Nero och han lydde så bra så. Underbara hund! Fast vi lekte en del ute och det syns på min kropp om man säger. Ger man sig in i leken får man leken tåla var det va? ;D

Jag trodde att jag laddat min kamera när vi åkte upp, men den dog. Erik löste mitt hela-världen-problem med att bygga en egen laddare med hjälp av en telefonladdare =0 Jag blev förstås överlycklig!

Har haft en mysig dag idag ute i solen, men återkommer imorgon. Hemskt segt här på bloggen idag så det tog lång tid att få in bilderna så nu är det nattinatti för längesen. Sov gott!




   
   
   
   
   
  


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej älskling =) Vilka härliga bilder! Jättekul att se =) Pusspuss!

2009-09-02 @ 01:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback