Lyckligt lottad som bor i Sverige!

                         

Alltså jag ryser när jag tänker på detta! Men samtidigt var det lite intressant att se. Något som verkligen ser ut som en gren som lossnat från längst ut på ett träd är EN NYUPPTÄCKT INSEKT och även världens största sådan. Namnet är "Phobaeticus chani" för den som känner sig manad att försöka uttala det, och den har hittats i de tropiska regnskogarna i Borneo. En vandrande pinne som blir nästan 57 cm lång, enligt fakta från dn.se nyligen... Jag ryser igen, och inser att jag är lyckligt lottad som är bosatt i Sverige. Annars skulle jag nog inte överleva, jag som gråter och skakar av skräck när en "liten spindel" kommer i närheten av mig...

Kommentarer
Postat av: emelie

vad skönt:D jo min helg har varit kanon!

2010-04-27 @ 13:57:53
URL: http://emelieastemoo.blogg.se/
Postat av: sarase

haha, damn vilken stor! jag har faktiskt haft en vandrande pinne som husdjur! ;) puss o kram

2010-04-28 @ 12:23:33
URL: http://sarase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback