Skitlåda och hallonmuffins...

                                     

Undrar om ALLA har en såndär plats (skåp, låda, nåt hörn ;p) som man bara slänger dit allt som man inte vet var man ska göra av? Jag vet ett flertal iallafall, och jag är såklart en av dem. Jag fick nåt snabbt övergående ryck där det gick ut på att städa min just sådan låda... Inte okej där i. Och vilken blandning av skit!

Hur som helst vräkte jag ju ut allt på köksbordet och började rensa. Detta innebar som innan misstänkt att jag skulle komma att slänga det mesta. Så sagt och gjort. Men det som blev kvar då? Nja, då hade rensningshumöret gått i kras så det slängdes ner igen. En mindre överfull skitlåda blev det iallafall...

Har en rätt trist dag.

Men så jag kan ju passa på att ta vara på bakrycket jag fått (ett av de högst två varje år) och baka de där hallonmuffinsen jag låg och tänkte på när jag vaknade imorse. Konstiga tankar rör sig där inne emellanåt. Kan ju hur som helst vara bra att ha något att bjuda på vid besök när jag fyller ett år till mot ålderdomen.

Wish me luck. Ja, bakningen alltså...


Kommentarer
Postat av: Anonym

först mot Medelåldern..Lycka till med baktagen, tur att du har hushållerska som hjälper till..goa Jennie

2010-08-05 @ 19:50:41
Postat av: mamma

det var jag din gamla mamma som skrev..

2010-08-05 @ 19:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback