Omtyckta detaljer

Ett av mina största intressen är att ta hand om hem och inredning, pengabristen hindrar mig från att få det som jag vill ha det - men det kommer, det kommer... För att inte tala om senare i livet när man har annat än en hyresrätt som sitt hem. Men jag trivs kanonbra här nu. Det utlovades bilder av lägenheten vid flytten jan/feb så tänkte börja lite nu.. Här kommer då köket. Nu kommer det inte se ut precis såhär framöver men lite av köket är iallafall en bit på väg. Till slut kommer det nog bli bra.




En liten blomma till mamma från Jennie. Det har alltid funnits blommor från henne hemma den här sommaren <3


En mysig gammaldags grytlapp som jag fått i bytesjulklapp.


Apelsinpressen i snygg design - Marcus fick den i 30-årspresent av cheferna på hans jobb.


Från grönt kök till vitt kök blev plötsligt krukan för köksslevarna enkelt vit.


Fel gardiner är uppsatta då jag inte hittar den rätta vita gardinstången jag vill ha. Tipsa mig! Men dessa fungerar fint i nuläget.


Julklapp till mig från Britt och Johnny Jul-09. Kunde inte blivit bättre!






Receptböckerna slåss om den finfina platsen på väggen i köket. Dessvärre får ett skåp ta hand om de flesta. Så småningom vill jag endast ha lite äldre böcker på de här hyllorna. Gärna någon äldre husmorsknepbok också :) Tipsa!


Dessa lyktor är väl det man kallar arvegods. De här betydde väldigt mycket för mig redan som liten. De lyste så fint där hemma hos farmor på köksbordet varje morgon... Jag älskar dem, och vet att farmor skulle vara glad att jag har dem här hos mig, om hon visste..


De här tallrikstavlorna är även de från min farmors lägenhet. De föreställer bilder på platser jag alltid besöker när jag befinner mig i mitt smultronställe i hela världen, mitt paradis. Ramsele.. Ångermanland.. NORRLAND. Dock sitter inte tavlorna alls som eller där de ska men det får även det fungera tillsvidare.




Kommentarer
Postat av: mamma

du har "alltid" så FINT!

2010-08-05 @ 13:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback