Nu var dagen visst slut, igen.

Jaha då var man här igen då...

Den jävligt trötta dagen fortsatte med att vara jävligt tröttig. Tog tag i livet och tvingade mig ut för att leka med min lilla tjej. Det var för all del helt okej med sandkakor och vinbärsätande. Studsade in och började städa väldigt lite, det var roligare att göra smoothie till oss (synd bara att det inte behagade barnet mitt). Började åter igen tänka i städbanor men usch vad tråkigt.

Till sist kom Marcus hem och då sprang jag upp till Meddo för lite välbehövlig sol (fejksol får duga när den vanliga håller sig undan).

Väl hemma igen... gissa vad jag gjorde då? Jo, jag kom att tänka på att hemmet behövde städas! ;) Vad ska man göra då mån tro. Jo, komma på något lindrigare. Så jag satte igång med att rensa städgarderoben, det var nämligen väldigt längesedan dammsugaren (och annat med) gick in där i... av någon anledning. Att rensa är verkligen min grej, lagom roande och lite pyssligt. Så att nu har jag iallafall gjort någon sorts nytta i den här lägenheten.

Köket är faktiskt städat idag med! Kom att tänka på, när jag kokade napparna, att jag undrar hur många föräldrar som verkligen fortsätter med det när barnen växer... Första tiden är ju allt så viktigt.. ;) Men sedan då? Jag kokar de vanliga napparna efter de använts i några dagar för att inga bakterier ska sukta efter mitt barn. Just de napparna diskar man ju inte liksom. Jag är överdriven på mycket men det där känns bra och det lär jag fortsätta med ett tag till. Snart dags att ge de där napparna till tomten eller pirayorna på Tropicariet i vilket fall! ;p


                                    


Kommentarer
Postat av: mamma

Tropicariet blir nog bra...

2010-08-19 @ 09:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback