80 år per styck

Trött tröttare tröttast. Så det är hög tid för natti natti nu. Alldeles sent mot vad jag hade tänkt. Och inte har jag hunnit med det jag tänkt. Framförallt har jag inte kunnat sitta ner något - för min rygg pajade så illa förut att jag inte kunde ta mig från ögonblicket i hallen när det plötsligt hände (utan någon som helst rörelse) till vardagsrummet och soffan. Det tog lång tid innan jag ens vågade röra mig för att jag helt enkelt var rädd att rasa ihop helt. Har ännu svårt att stödja mig på ena benet, som det strålar ut från ryggen till. Men mycket bättre är det nu iallafall mot förut. Har kunnat gå myrsteg och faktum är att just det känns bättre än att stå stilla eller sitta. Men ligga är klart bäst så det blir dags för det nu igen. Hoppas bara lilla gumman tänker somna snart för än har det inte gått. Urless på min kropp för tillfället. Sur och ledsen över att det måste vara såhär. Känns orättvist, dels för att jag tränat så mycket i mitt liv men också för att det antagligen beror på just den träningen. Ett flertal faktorer spelar in men jag blir ledsen över att ha förvärrat min egen rygg när jag inte visste bättre. Och än mer ledsen nu när den hade blivit starkare att det blev dåligt igen när jag gjorde allt på egen hand fast jag egentligen inte orkade. Svaga lilla jag. Men månaderna har gått och nu när det snart är februari och efter flytt och allt så blir nog både jag och M starkare och kan ordna allt tillsammans igen. Så allt löser sig väl till slut efter några månader som 80 år gammal per styck :)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hejhej

Fin blogg.

Ska vi följa varran i bloglovin ?

Kram

2010-02-05 @ 07:44:33
URL: http://nathaliezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback