Det blev ett Love-paket i Sthlm!

Av så många bilder som jag känner behövs till detta blir det här ett långt inlägg. Men som sagt, mest bilder. Ska försöka göra texten lite mindre istället så det inte ser för rörigt ut. Hoppas ni orkar läsa och titta lite, för detta är verkligen att rekommendera till er också om ni får den chansen någongång! Nångång ska iallafall vi göra om det.

Överraskningspresenten från mig till Marcus när han fyllde 30 år var en resa till Stockholm. Och ja, själva resan blev lite överraskande för honom med och han sa att det lätt hade räckt i överraskningsväg. Men det tyckte inte jag. På bussen firades han genom en skylt som Swebus hade fixat till hans ära. Och han fick applåder två ggr. Första gången behövde han bara ställa sig upp och visa sig så att säga. Andra gången fick han gå fram i bussen ;) Underbar chaufför vi fick, många poäng till honom. Och till Swebus.

Vi gjorde skål nr 1 på bussen, jättemysigt!

Jaha så gick vi av på centralstationen i Sthlm för att vandra en liten liten bit och anlända till målet. Målet heter Nordic Light Hotel och är Stockholms designhotell (passade ju oss toppen förstås då vi har intresse dit båda två) och är alltså en ljushotell som ju hörs i namnet. Man bor i Mood-rum där man kan ändra färger efter sin egen sinnesstämning. Hur fantastiskt som helst hela grejen. Och Marcus höll på att smälla av när han kom innanför
dörren! Och jag med faktiskt ;) Jag visste ju men det var ännu bättre live.

Det gick inte att göra rummet rättvist med kamera tyvärr. Tog bilder både med och utan blixt för att man ska kunna föreställa sig på ett ungefär iallafall.

På rummet var det framdukat jättegod champagne i en hink med is. Och till detta ett romantiskt fat med jordgubbar och lyxigt fin choklad. Det kändes inte så fel detta om man säger, vi skulle nog kunna vänja oss vid lite lyxliv ;)

Två paket fanns till oss på sängen när vi kom också. En skiva med lite anpassad musik (Sound of light) och en lyxig förpackning med produkter från Temple-spa att ta hem. Det ingick även sådant i badrummet som vi kunde använda under vistelsen där. Härliga badrockar, tofflor och badbomber fanns med och med massageoljan jag tagit med tog vi oss två riktigt lyxiga bad i ett mer lagom stort badkar än det vi har hemma.

Födelsedagsbarnet känner sig riktigt sugen på att undersöka häftiga teven som vänder på sig automatiskt med mera... ;)

Detaljer...

Vi unnar oss hela tiden... ;p

Försökte få lite råd om restauranger i just det stockholmområdet vi skulle befinna oss i, men hörde bara att allt runt omkring där var "dåliga" restauranger. Bestämde mig för att vi ändå skulle försöka där så vi gick en sväng och så fick Marcus säga något han tyckte verkade bra. Och nog blev det bra allt! Toppenbra till och med! Minns inte just nu vad restaurangen heter där vi åt vår middag men vill någon veta så småningom så ordnar vi det!

Efter middagen gick vi upp på rummet och softade en stund och bättrade på sminket litegranna gjorde jag. Sedan gick vi ner till lobbyn och satte oss i hotellets Light bar där det även spelades "Marcus-musik", vilket ju inte kunde bli bättre! Sjukt mysigt var det! För att inte tala om designen, ljuset, den totala inredningen. Man verkligen njöt!
Unnade oss exempelvis två flashiga grymt smakrika drinkar för ett antal hundra. Bad barkillen blanda ihop två olika efter eget huvud typ.

Morgonen efter var vi trötta eftersom vi unnande oss en sen kväll dessutom! Hur skulle vi annars hunnit allt på ett dygn liksom? :) Frukosten blev serverad upp till rummet, återigen LYX. Hade med mig en flagga också som prydde Marcus födelsedag perfekt, pricken över i:et så att säga! Sen utcheckning och bussresa hem vid kl 14. Hemma väntade ännu med överraskningar kan jag lova. Men nu får det vara nog för denna stunden.