Jag skriver brev

Herregud så mycket snö det är här ute! De plogade ju igår kväll så jag hoppades att man skulle kunna ta sig fram till fots idag men som jag anade hade det ju snöat igen imorse när vi skulle till dagis. Vi tog hur som helst pulkan och kämpade på idag också. Hur tungt och dåligt det än var för ryggen min så var det ju betydligt lättare än att skotta sig fram med barnvagn :D Strax bär det av igen genom snön - men för att få hem min skruttunge denna gången. Skulle verkligen behöva posta ett brev också, vi får se hur det går. Håller på nu och skriver ett brev till min gamla vän Jenny.

Jenny och jag träffades när vi var 8 år och åkte på samma resa till Danmark.. och Legoland. Samma buss, samma båt, samma hotell, samma allt och det var dunderkul! Mormor var min reseledare som oftast, också det jätteroligt! När vi kom hem igen, jag till Åby och Jenny till utanför-Linköping, så började vi brevväxla och det pågick i mååånga år (har kvar en stor kartong full med brev på vinden). Nu blir det inte så mycket längre men lite kontakt då och då iallafall, sen hoppas man väl på att ses snart! Nu var det längesen vi sågs. Några år sedan.

Så hoppas på att få klart mitt brev snart till den gravida polisen, min gamla barndomsvän så jag kan ta med det på en färd mot den gula lådan när jag hämtar Jennie :)

                                                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback