Sommarlistan!

Sommarlistan - Kopiera och svara!

1. Ditt favoritställe på sommaren?
- Min plats i Norrlands fantastiska luft och natur, men även Öland har jag i hjärtat. Numera är ju även Åland en av mina favoritplatser, där trivs jag toppenbra.

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
- Lättklätt i solen på stan med lite shopping och mycket uteservering (kall öl/cider) alternativt en lång dag på en strand eller vid en sjö. Allt med någon man tycker mycket om förstås.

3. Vad lägger du hellst på grillen?
- Grillspett! Med t.ex. kryddkorv, kött, körsbärstomater, färska champinjoner, lök, paprika m.m.

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- I år är det illa, inget inplanerat mer än att det såklart blir minst en tripp till Åland. Vill även åka på Rock Weekend och se Tarja på scenen.

5. Dina bästa sommarfärger?
- Aprikos och rosa.

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
-
Allt klagande på värmen (även om den varar i en dag..) samtidigt som det undras var solen är när den inte infinner sig. Typiskt svenskt annars är för mig att det alltid är svinkallt i vattnet och något fint är våra midsommarfiranden. Bonnbränna på alla karlar (fult fult)!

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Mitt Norrland. Alla dessa underbara somrar i det paradiset..

8. Havet, sjön eller poolen?
- Havet att se på, sjön att utmana sig själv att bada i trots köldskadereaktioner och besök av äckliga fiskar kring benen och poolen för att där går det faktiskt att bada i utan att frysa ihjäl.

9. Vad väljer du i glassbaren?
-
 Oftast inget, men mjukglass när det finns laktosfri. Annars sorbet.

10. Vart går din drömsemester?
- Vet inte än vart den går... Men min drömsemester nu är den resa jag och Milla ska åka iväg på när tiden är mer lämplig. Kommer bli helt fantastiskt underbart!


Kommentarer
Postat av: ~M~





Min Sommarlistan :



1. Ditt favoritställe på sommaren?

– Min favoritplats är igentligen där vi alla är samlade i hopp jag, mina barn och min man.(Det spelar ingen roll vart så länge jag är med hela min egen familj.) En annars speciell plats är Norrland (Trotts det nu mera inte blivit resa dit på två somrar…)



2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?

– Äter en god hemma lagad mat samt gör egen is juicer och har det gott med min egna familj.



3. Vad lägger du helst på grillen?

– Marinerade (egen marinad.) grill korvar eller falukorvs skivor.(Det blir hamburgare av falukorvs skivorna.)



4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?

– Bada, skogsvandra, vandra till nya upptäcksfärder, upptäcka flera lekparker, grilla, umgås, och självklart vara mycket ute när inte solen är som hetast.



5. Dina bästa sommarfärger?

– Grön, brun, blå, gul, vit, och rosa.



6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:

- underbara jordgubbar, rabarber, tårtor och hembakat, grillningar, vackra blommor och natur, fågelsånger, sol, regn, åskan och den underbara sommar doften.



7. Bästa sommarminnet från barndomen?

– Minnet är mig vagt på denna fråga men resorna till Norrland och vår andra husvagns semestrar som vi gjorde var bra när jag var liten och då alla var fortfarande glada.



8. Havet, sjön eller poolen?

– Havet är mycket vackert, sjöar är vackra lika så, (speciellt i Norrland) samt sjöar kan man bada men hälst med skor på och lika så havet. Men i en pol är det minst läskig av dom tre att bada i och då slipper jag visa ”feghet” och stå i skor.



9. Vad väljer du i glassbaren?

– Hälst inget för jag föredrar hemmagjord isglass på färska bär och jag hoppas nu i år att vi köper oss en glassmaskin för att kunna göra egen laktosfri vaniljglass och andra laktosfria glasser.(skönt att göra egen utan massa konstgjorda ämnen och tillsatser.)



10. Vart går din drömsemester?

– Jag behöver inte resa utan jag kan lika bra ha min drömsemester här med min egen familj.

Bara njuta av det man har och rå om dom nära och njuta av stunderna som är som lugnast.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback