Det kungliga bröllopet

En 330 cm hög tårta, 11 våningar och var det 250 kg? En enorm jättefin tårta trycker folket i slottet i sig just nu, läckert. Efter ALL MAT de har ätit hela kvällen. Undrar hur mätta de är nu ;) 

                                                


Jag har faktiskt sett på bröllopet mellan Kronprinsessan Victoria och hennes, numera, prins Daniel. Trots att jag knappast trodde att jag skulle komma ihåg att slå på teven. Har inte varit intresserad alls förrän igår när jag kom på att jag ville se alla uppklädda festglada människor. Så jag är glad att jag haft teven på hela dagen sedan de sa ja till varandra i den stora kyrkan. Det är ju fasligt mäktigt detta och helt klart underbart vackert! Det var fint att se. Skräckfylllt dyrt dock så försöker låta bli att tänka på det.

                         


Vickan var supervacker som alltid, men visst gör bröllops-outfiten henne totalt magisk! Hon har glittrat alla dessa timmar och lyckan sin hon generöst delar med sig sprider sig nog genom hela Sverige, och vidare. Mycket fint bröllop, enormt vackert brudpar och jättefina tal av Vicktoria, pappa Kungen, Daniels far.. för att inte tala om talet Prins Daniel själv höll till sin nyblivna hustru - där kom mina tårar med ;) SÅ romantiskt!

Angående klädseln hos tjänstefolket under denna stora händelse kan jag tycka att det var lite väl överdrivet och töntigt, men att se alla de vackra kvinnliga gästerna var roligt tycker jag. Finaste klänningarna som jag sett under sändningen var faktiskt denna blå klänning som Prinsessan Madeleine bar, samt Kronprinsessan Mette-Marit's ljusblå jättevackra klänning. Brudens vackra eleganta stilfulla klänning (som faktiskt inte alls hade några längre ärmar - bra :)) var lovely! Fast jag skulle nog ha skippat det 5 meter långa släpet ;D

Kommentarer
Postat av: mamma

helt FANTASTISKT!Så fina, jag som aldrig köper kvällstidningar var ju TVUNGEN att köpa Aftonbladets bilaga på 63 sidor från Bröllopet..o Daniel så fin i sitt vackra tal till Victoria, man blev helt betagen.

2010-06-20 @ 15:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback