Det går tokbra!

Det går TOKBRA på nya förskolan. Jag är så förvånad men så otroligt glad! :) Vi ska ändå låta bli att lämna något alls denna vecka, dumt att ha bråttom (d.v.s. en veckas inskolning) när det inte behövs och när den lilla behöver mer om vi inte ska nagga på hennes trygghet och tillit. Kommer bli toppenbra som vi lagt upp det och personalen är verkligen jättebra. Är så nöjd! 

Idag hade vi först Rörelse, sedan var vi ute tills det var dags för lunch. Jennie tyckte det var superkul allting och sålde glass till mig och fröken Å. Vi försökte oss på vilan efter lunchen med medtagen kudde och mysfilt, samt napp och snutte förstås. Dock var det ju DAGISSNUTTE - och den har inte ens en lapp man kan kittla sig själv med till sömnen infaller. Så det där får vi ju lösa och hoppas det går bra när jag har sytt på en lapp :) Vi försökte ett tag då iallafall men sedan gav vi upp och gick ut till sagostunden istället. Efter det var det lek, lek och lek och snuttan ville inte alls gå hem när jag sa att vi måste hem och sova lite middag innan det blir för sent... :) 

Hon har även målat med glaskulor och penslar, och hjälpt till att sätta på ett foto på sig själv på sin sitt-stubbe i samlingsrummet :)

En toppenbra dag idag igen alltså på nya förskolan! Jag är lite krasslig (igen, eller fortfarande hur man ser på det...) så är helt matt. Men det glädjer mig att slippa bära och styra med lillan hela tiden, hon fungerar så mycket bättre på dagiset mot vad man väntat så jag ska försöka orka veckan ut och hoppas jag blir kryare med.
                                

                               
                               
                                           
                                           
                                           
                                           
                                           
                                            
                                            
                                           
                                            
                                            
                                            
                                            
                                


Kommentarer
Postat av: mamma

Toppenbra ATT Jennie TRIVS! Hon verkar att ha VÄLDIGT ROLIGT!Vilken TUR att komma på RÄTT dagis "KABYSSEN".



2010-06-08 @ 19:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback