Jag ser det snöar...

MARS! Redan mars. Man vaknar upp och inser att februari är kort, ja hjärnan min är inte helt med numera. Allt går så himla fort. Nästan allt. Jag vet något som dock aldrig verkar gå över...

Drog nyss ner persiennerna i vardagsrummet, det snöar för fullt! Stora, vita och egentligen helt otroligt vackra snöflingor. Men jag är inte ensam om att sucka. När ska denna vinter ta slut? När JAG säger en sådan sak vet man att man haft en riktig vinter (ifall någon skulle råkat missa det). Jag ogillar visserligen när det är kallt länge eftersom jag är så frusen av mig - men det finns kläder. Hur bökigt det än är med alla vinterkläder på så är det lätt värt det för att ha fått uppleva en barndomsvinter igen. Det är ju så jäkla fint! Så fint, vackert, mysigt!

Men nu är till och med jag trött på vintern. Jag längtar SÅ till sommaren! Till sol, bad, korta kjolar, härliga klänningar, gräset under bara fötter, middag utomhus, jordgubbar... Ni fattar. Det ska bli helt underbart och man kan ju verkligen drömma sig bort dit - tills man tittar ut genom fönstret igen.

Det var dock inte därför jag drog ner persiennerna. Nu ska jag och Jennie ha mysmorgon framför Hitta Nemo med filtar och kuddar. Då ska det vara mörkt i rummet för rätta känslan! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback