Aylas dop

Dop för Eleonora Albertina AYLA idag i Kättilstad Kyrka. Sötisen var glad hela tiden, annat än vad storebror Benjamin (med på bild) var för ett antal år sedan :) hihi. Tänk att han blivit så stor! Mamma Lena är min syssling som flyttat ner hit från Sundsvall för många år sedan. Vi sysslingar med mera hör till varandras uppväxter så det var väldigt skoj att se Victor och Håkan (Lenas bröder) samt Maj-Lis (deras mamma) också som jag inte träffat sedan Benjamins dop resp. farmors begravning. Tänk så alla växer! (utom en själv ;))

Smarrig smörgåstårta och rabarberpaj till fikat blev det. Allt hade gjorts i även laktosfritt vilket gjorde mig enormt glad vill jag lova! Jag som ändå går med ständig uppblåst mage nu... sedan ett par veckor tillbaka. Blir väl ett läkarbesök snart och iallafall en helt annan kost. Klarar inget alls längre, inte ens mjölkprotein! Lyckostar de är som iallafall kan äta låglaktosprodukter! Fast jag vet, inte är det hela världen - det kunde varit så mycket värre.

Nu är det snabbröj och sedan hoppas jag innerligt på en natt med SÖMN. Sov gott!




  



Kommentarer
Postat av: mamma

vad fina ni är, du o Ayla.....

2010-05-03 @ 08:31:57
Postat av: Anna

Vad mysigt :D Åh himla söt liten Ayla :D puss puss

2010-05-03 @ 11:55:07
Postat av: carolina

vad jobbigt att vara så känslig för mjölkprodukter, det finns ju i det mest aändå...och smörgåståreta som är så gott! fina bilder från dopet =)

2010-05-03 @ 17:11:40
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Erika

mysigt med dop :) våra små är inte döpta någon av dom än :-)

2010-05-03 @ 17:35:48
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Erika

Jo jag tror jag vill ha dop, känns egentligen inte jättemärkvärdigt eftersom varken jag eller M är engagerade i tron eller kyrkan. Men jag är döpt och M döptes när han var äldre så tycker jag det skulle vara mysigt med dop :) Vi får väl se när det blir bara, kanske rinner ut i sanden och så får hon bli döpt när hon blir äldre, vem vet :)



Trevlig kväll!

2010-05-03 @ 21:12:44
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: sarase

tack söt, nu vet jag det :) fina bilder! snart är det dags för tjejfest :) kramar

2010-05-05 @ 01:28:06
URL: http://sarase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback