Ibland HATAR jag människor...

Jag blev så jävla ledsen och förbannad när jag hörde vad som hände i söndags i Navestad, ett av de enligt mig och många andra mindre attraktiva delarna av Norrköping. Det brinner inom mig av ilska och skär i mig av sorg för den lilla hundvalp som blev mördad utan vidare (inte för att det skulle kunna finnas nån anledning till något sådant vidrigt någonsin).


En Golden retriever-valp, Angel, på ynka 10 veckor ville fram och hälsa på en pappa och ett barn vid en promenad med matte Jessica och bebis. Idioten påstår att han trodde att hunden skulle ge sig på hans barn och det gav honom tydligen rätt att sparka in den oskyldiga lilla valpen i ett buskage. Den blev så illa misshandlad att den senare dog av skadorna.

Mannen som tyckte sig behöva sparka Angel så han senare dog av inre blödningar, hävdar att hunden gick till attack när Jessica tappade kopplet. Men seriöst, en LITEN HUNDVALP!? Hur fick han för sig det? Jag tror inte på det alls. Säkert hatar han hundar med (min tanke!). Jag är så sjukt upprörd :(


                                          
                                                     Valpen på bilden är inte Angel.


Kommentarer
Postat av: Nikita Thywoman

Nu är det tyvärr så att vi är en av de få delar i världen där man har hundar annat än till att döda andra människor och djur. Och är man hundrädd så är man hundrädd. Det var oerhört oansvarigt av henne att ens inte hålla koll på kopplet, det får ALDRIG hända med sin hund. Speciellt inte en så liten hund.



Jag försvarar inte att mannen sparkade hunden, men jag kan förstå sin reaktion. Det spelar ingen roll hur stor eller liten hunden är, om du "vet" att man blir sjuk av att bli biten av ormar spelar det ju ingen roll vilken sorts orm du är på väg att bli biten av, eller hur?



En oerhört sorglig historia, men felet ligger inte hos mannen, barnen eller hunden utan endast hos den vuxna ägaren som jag hoppas inte skaffar hund igen på ett tag.

2010-10-13 @ 13:24:50
URL: http://nikitaistheshit.blogg.se/
Postat av: Thiniz

Att hon tappade kopplet av misstag tycker jag absolut inte gör att hon inte är rätt person att ha hund.



Jämförelsen om storlek förstår jag och tycker är mycket sann dock och vore det så sen att han är hundrädd (?) så kan jag med förstå reaktionen, dock inte tycka att han fick göra som han gjorde ändå.



Inte går jag och sparkar på en människa om jag blir rädd för honom ute en mörk kväll när han närmar sig mig exempelvis. Även om reaktionen nog blir att TÄNKA på vad jag skulle göra OM han överföll mig.

2010-10-13 @ 15:08:08
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: mamma

En SÖT liten OSKYLDIG söt Golden råkar ut för något så fruktansvärt grymt av en sadist. skulle en valp på 10 veckor gå t anfall. Helt befängt!Att det kan finnas så råa människor.

2010-10-13 @ 15:26:34
Postat av: Micki

Herregud vilket folk det finns....



Kan inte riktigt hålla med tant Kita här, jag tycker nog att det är helt oförsvarligt att behandla en 10 veckor gammal valp på det viset, även om det visst är så att man ska hålla koll på kopplet... Jag är nog av meningen att det kvittar hur hundrädd man än är så borde det vara väldigt svårt att bli rädd för en 10 veckors goldenvalp...



...så jag vill nog lägga ganska mycket skuld på sparkaren här, och möjligen en pekpinne på hundägaren... Tappa ett koppel är så lätt hänt, även om det inte ska hända så ska man inte bestraffas genom att få sin hund ihjälsparkad om det händer... Är man så till den milda grad hundrädd så får man väl låta bli att gå ut, för då måste det ju vara oerhört obehagligt att över huvud taget se en hund, oavkortat hur kopplad den är...

2010-10-13 @ 16:55:29
Postat av: Nikita

Mja, jag anser att prata i telefon och att inte ila till närmsta veterinär direkt inte riktigt visar på ansvarsfullt hundägande.



Dessutom så hoppas jag att hon inte skaffar hund för att bearbeta det som hänt, inte för att hon skulle vara en dålig hundägare.



Sv; Jennie är ju för rolig! Men jag är en argis :D Och jävligt bitter också, hahaha

2010-10-13 @ 20:03:56
URL: http://nikitaistheshit.blogg.se/
Postat av: Thiniz

Haha :D

2010-10-14 @ 07:34:51
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: Linn

Hade det varit min hund säger jag bara. O sådär tror jag inte att du skulle resonera "Kita" om det var din hund som blev ihjälsparkad. Det finns så mycket annat man kan göra om man blir skrämd än att sparka, ingen instinkt inblandad i det! Någon borde sparka honom hårt i sidan så han flyger in i ett buskage. Framgår inte ens att han själv var rädd för hundar utan att han ville ha bort hunden från barnen. Då hade han kunnat ta tag i den och lyft bort den. Jag tror helt enkelt att den där mannen är en elak jävel som blev förbannad och inte brydde sig om vad han gjorde. USCH!

2010-10-16 @ 17:16:04
Postat av: Thiniz

Tror så med Linn, det är riktigt vidrigt det här.

2010-10-17 @ 16:51:51
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: john

det var spikat en elak jävel som sparka ihjäl Angel. inte en chans att han var rädd för hunden. det är en valp som inte ens lärt sig att gå mot attack.



Och oavsett vad, man rör inte en försvarslös individ!

2010-10-17 @ 18:10:22
Postat av: mamma

ja, man blir väldigt illa berörd..de gick även ut med "det" i Aftonbladet...Bra gjort..en försvarslös liten Golden kan för 17 inte gå t attack..Vilka sadister det finns..inget samvete.

2010-10-18 @ 18:10:20
Postat av: Linn

Ja jag läste det med på Aftonbladet efter att jag läst om det här, o hela jag frös till is och fick kalla kårar. Det finns faktiskt inget som gör mig så förbannad som idioter som plågar, slår och dödar försvarslösa djur! Hade någon halvt sparkat ihjäl min hundvalp framför mina ögon hade det brustit för mig, garanterat! Den där 50-åriga kärringen i England då som hade fångats på övervakningskamera..hon hade bara gått förbi en katt som satt på en mur vid vägen, katten gjorde henne ingenting. Hon gick fram, klappade den en gång, tog den i nackskinnet o slängde ner den i en soptunna o drämde igen locket och gick vidare. Katten hittades 14 timmar senare, välbehållen men uttorkad. Dem lyckades ju identifiera vem kvinnan var. När tiotals journalister dök upp och knackade på dörren var det inte lika jävla roligt längre. Då "skämdes hon och ångrade vad hon hade gjort"! Fan gå och dränk dig själv var min första tanke! Jag fullkomligt hatar dem!

2010-10-18 @ 23:27:08
Postat av: Thiniz

Usch nu sitter jag o ryser igen, helvetes jävla människor! Blir så sjukt ledsen och förbannad!!! :(

2010-10-19 @ 11:47:55
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: Linn

Mmmm jag med :(:( Vi får trösta oss själva med att tänka att det finns många som är som du och jag, som älskar djur och aldrig skulle göra något djur illa på något sätt <3 Kärlek till dig!

2010-10-20 @ 02:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback