Godmorgon annandag påsk!

Vädret är helt fantastiskt idag igen, jag vaknade glad och utvilad och är extra glad just för att jag känner så förstås! Började morgonen kl 8.50 när lillan vaknade. Men den underbara morgonen startade med lite ompyssling av fröken Jennie och sedan kaffe och tidningen Amelia för mig sängen. Jen ligger fortfarande och läser, pratar och sjunger i sin säng och har det toppenbra.

Det blev dock lite mindre lyckat för mig när jag tar tag i en överfull kaffekopp och får det över mig. Det verkar som att jag nu tänker dela med mig av mina nuvarande brister och härmed blir en officiellt klantig person i mina bästa år! Mina någorlunda nya plagg (som jag faktiskt köpt i vitt då det ger mig sommarkänslor) har diverse fläckar på sig. Det är kaffe, ketchup, rödvin bland annat. Jag kan bara uppfatta situationen som att jag helt enkelt inte bör bära vitt. Eller ser ni det på något annat vis? För det där med att jag skulle vara klantig var ju förstås bara på skoj! Men någon sorts flaska med förhoppningsvis vettigt fläckborttagningsinnehåll ska införskaffas IDAG, för nu har jag minsann fått nog!

Balkongbilder följer och även om uteplatsen min har vissa brister i nuläget så börjar den allt se rätt somrig ut :) Den lilla glasburken innehåller påskgodiset jag fick från jobbet på Livskomfort. Jag tål det inte varken för laktosbesvär eller viktuppgången senaste tiden, men att bjuda på blir fint!
Det fattas matta under grillen och blomman på pallen ska inte vara där. Eller pallen ska inte stå där, den står där tillfälligt då jag väntar på en annan möbel.

                        
                         
                         
                        
                        


Kommentarer
Postat av: mamma

Du har så mysigt så mysigt på din balkong..somrigt o fint..Njut

2011-04-25 @ 11:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback