Sjukstuga...

Här har vi haft sjukstuga i några dagar nu och det blir en dag hemma idag med, hemma från förskola och en otroligt välbehövd arbetsdag. Snuttan är bättre men har tidigare haft upp till 40 gr i temp. Jag vaknade i tisdags morse och kände mig dålig med feber, några timmar senare var snuttan brännande het. Stackars liten. 

Jennie har sovit bort det värsta nu, men eftersom hon vaknat och gråtit från 10 min till 30 minuters mellanrum första dagen och natten, så har jag själv inte sovit förstås. Är alltså själv inte friskare, men är lycklig över att hjärtat inte är lika varm längre och att hon har kunnat vara uppe och lekt lite. Vardagen måste komma igång igen!

Ska bege oss till Universitetet sen, Jennie och jag, med nycklarna jag haft medan jag jobbade där några dagar. För just nu behöver några forskare dem bättre än min kökslåda tydligen ;)!
Sa även att vi ska leka i nya parken i Trädgårdsföreningen en liten stund om vi är feberfria. Jag vet att vi verkligen behöver frisk luft så en liten pyttetur ut blir det hur som helst för vårt välmående.

Hoppas ni andra där ute är friska? Det verkar som att det går en del baciller omkring oss nu.


                            
En sjukbild är ju inte så roligt så lägger ut en bild på en extremt koncentrerad pysslande Jennie häromdagen när hon gjorde pärlarmband, ritade i målarböcker och målade med vattenfärg.
                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback