Julafton 2009

Nu har jag kommit fram till att jag vill börja fortsätta blogga igen. Inte för att jag lagt av alltså men vill blogga mer igen, som förut...

Nu har ju några stora välplanerade saker blivit förbi och allt har ju varit så grymt lyckat så det känns helt fantastiskt!

Julafton var toppenbra och med mina alla perfekta dagen-innan-förberedelser så var jag inte ett dugg stressad på själva julafton utan njöt både innan, under och efter julbesöket av min mamma, Christer och min mormor.
Jag vill ju ha det perfekt för min känslas skull på julafton (äääälskar det nästan som när man var barn!) och det blev det :)

På morgonen myste vi jag, Marcus och Jennie. Hon fick öppna paketet som låg i julstrumpan och sedan åt vi frukost innan vi fortsatte till vår mysstund vid granen. Hon gillade granen massor och fann sig rätt snabbt vid paketöppningen om man säger... ;)

   

Vid lunchtid dök de andra upp och vi hade det trevligt med alla julmat, glögg, tv, klappar oså som vanligt :) Eller det var faktiskt extra trevligt och bra allting denna julaftonen! Förutom att det alltid fattas en person som inte vill vara med mera, det är fruktansvärt men man får finna sig i det livet man har hur det än är tyvärr. Och jag krusar verkligen inte folk. Vi ordnar till allt bra ändå och tänker på allt fint vi HAR, istället för det som vi inte har längre... Ett liv har vi antagligen och det är inte värt att sörja folk som väljer något annat av egen vilja liksom. Äntligen har man insett det.

Extra bra för allt var så skönt och trevligt, inget jobbigt ståhej som det varit en del av under julaftnar tidigare, inga irriterade eller konstiga otydliga miner eller humör :) Allt var toppen och så mysigt så!

   
   
   
   

På kvällen kom Mattias hit en sväng och vi dansade runt granen som Jen älskar. Kan säga att det går riktigt undan med henne dansandes där! Helt yra blev vi och fick efter en stund börja ta egna varv på sig själv åt mothållet för att reda upp sig själv ;) Grymt skoj iallafall och nog ska vi dansa mer runt granen jag och snuttan innen den försvinner sedan... :)


  

På kvällen såg vi en dålig film jag, Marcus och Matte men jag somnade efter halva typ. Juldagen blev det att fira "julafton" i Kisa hos Marcus mormor.... Återkommer :)


Kommentarer
Postat av: Gunila

Vilken mysig jul, och vilken fin julklänning Jennie har! Jag har saknat dina täta uppdateringar, så jag ser fram mot att du åter vill blogga tätare.

2009-12-27 @ 10:48:33
URL: http://teamgravity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback