En sista uppdatering för idag.

Jaha då var det kväll igen. Och dags för sängen. Marcus vet jag inte så mycket om nu men jag önskar att han fått sova lite eller gör det nu. Han opererades inte idag, men det blir väl hans nyårsafton det. Men strunt samma NÄR det är, bara det blir gjort nu som jag nämnt tidigare. Tänker så mycket på hur han har det där på sjukhuset, och saknar honom såklart massor. Pratade en kort stund med honom förut och packade ner det han ville ha dit i väskan. Sedan kom Britt o Johnny och hämtade den här och åkte till honom. Önskar verkligen att jag kan träffa honom snart, bara för en liten stund om inte annat.

Vår fina Mattias kom hit i eftermiddags med thaimat (o Jennie åt som hon inte gjort på lääänge! :)). Vi såg en film till maten och sedan en söt familje/barnfilm, och så en när Jen somnat för natten. Har verkligen unnat soffsittartid alltså och det var välbehövligt vill jag lova! Noll stress. Vi lekte en massa med Jennies golvpussel, som hon fick i julklapp av Robban och Cammi, efter maten. En jätterolig grej det där! Jennie hade det jättekul och speciellt med Matte förstås! :). Men det har känts mer nu idag, senare delen av dagen, att hon undrar om inte pappa borde komma hem snart? Hon har frågat efter pappa några gånger och gått och öppnat brevinkastet för att kika ut. Försöker förklara lite lätt om att han är hos doktorn och snart blir frisk så han kan komma hem och då må bra igen. Inte lätt när man är så liten och ens pappa bara åker till jobbet en morgon och så går det, helt oväntat, flera dagar innan han kommer hem... Som hon ska bli glad när vi får se honom igen!

Tanken slog mig just... Senaste gången vi såg varandra visste vi inte att det var sista gången detta året (!) För jag antar att det nu blir så. Skulle ju gärna vilja träffa honom imorgon egentligen. Men vi vet ju verkligen ingenting om när och hur. Vi får ta allt lite som det kommer.



                              
                              


Kommentarer
Postat av: Marina B

Åh Alice fick samma golvpussel till förra julen, hon älskade dem, och lärde sig fort att lägga det. nu ville hon inte ha kvar det längre när hon fick en riktig matta i sitt rum. En bestämd dam man har här hemma!



Tänker på er och jag hoppas allt blir bra med M och ni får en mys nyår trots allt. Kramar

2009-12-31 @ 15:09:56
Postat av: Erika

Gott nytt år!!

2009-12-31 @ 16:06:51
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Anna

Gullungen :)

2009-12-31 @ 16:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback