Läsvärda rader

Jag sitter och försöker styra upp skrivbordets alla mappar. Jag är en riktig skrivbordsmappsamlare eftersom jag fotar så mycket och alltid tycker mig -inte-hinna-rensa-och-lägga-det-där-det-ska-vara. Nu är det återigen dags att ta tag i detta problem som återigen har uppstått alltså. Och den här gången kommer det ta tid, för nu jäklar ska det rensas på datorn överlag. Ja, iallafall... Innan det blir papperskorgen för denna text jag hittade på skrivbordet så vill jag lägga ut den här. Jag tycker om den så jättemycket! Har haft den ute förut men det var ju ett tag sedan och den tål att läsas om och om igen av alla. Ta hand om er!


”Jag träffade en gång en pojke som inte vågade simma i bassänger. Han var så rädd för hajar att han såg hajar i bassängen. Vi jobbade med detta ett tag och han tycktes bli bättre. Flera år senare träffade jag honom och han var mycket vältränad. Jag frågade honom vad han gjorde. Han berättade att han var kapten för simmarlaget. Jag sa: Då antar jag att du inte är rädd för hajar längre. Vet du vad han sa? Hajarna är fortfarande kvar men jag simmar ifrån dem.”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback