När prylar är minnen...

På tal om saker man fäster sig vid så råkade jag nyss ha sönder den här, säkert enligt många, hemska kökslampan. Så nu måste vi snart köpa en ny. Skärmen gick ändå sönder så nu är det dags att slita sig från den.
Jag har ett flertal saker, platser, låtar o.s.v. som betyder en massa för mig... en massa minnen. Så till och med den här gamla lampan, som hängde i köket under min barndom tiden innan allt jobbigt började, betyder massor för mig. Jag har vägrat skilja mig ifrån den så den har hängt med sedan jag flyttade hemifrån år 2000.
Nu är det inte lång tid kvar tills vi kommer byta ut den. Men det går säkert bra ;) Jag kommer nog minnas farfars trolleritrick och köket i villan i Åby ändå...




Har ni några tokiga minnen i form av föremål sparade?


Men jag är nöjd numera, jag kastar väldigt mycket. Kommer säkert ångra mig när jag är gammal och grå...

Kommentarer
Postat av: Milla.

vink vink hur är det? :)

2008-12-30 @ 00:56:44
URL: http://honungssmula.blogg.se/
Postat av: Marcus

Nu gäller det bara att hitta en snygg lampa att byta ut den med. Vi behöver nog lite tips.

Jag har väl inga direkta "minnesprylar", men det är klart, när det är dags att rensa nån gammal låda kan det ju vara jobbigare att slänga vissa saker än andra. Kram baby!

2008-12-30 @ 07:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback