Detaljer i växter

Godmorgon!

Här har vi ätit frukost och nu är det Pippi Långstrump som gäller på teven.

Det ser riktigt fräscht ut bland växterna här hemma nu (de få jag har numera)! Jag var ju duktig i går kväll och de fick ny jord. Har några kvar att ta om, om några veckor. Först vill jag se att "farmors blomma" klarade omplanteringen innan jag ger mig på de andra jag tar hand om åt henne.

Men här nedan är en bild på en fin grön växt jag fick av Alexandra och Ulrika när de var här en gång för längesedan, ja just den gången var längesen verkligen. Jennie och Theodor var då smått smått smått och Ullis var gravid med sin lilla tjeja Emilie :)

Igår fick blomman en ny kruka, så den hjälper till med julstämningen sedan. Rött, julens färg. Fint. I jorden sitter tre nålar med en pärlemorgrön pärla på toppen. Jag gillar detaljer i växter!


Kommentarer
Postat av: mamma

du är duktig du o farmor uppskattar säkert att du tar väl hand om hennes blommor.

2009-11-11 @ 18:20:58
Postat av: Alexandra

<3!!!

2009-11-11 @ 23:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback